میرکریمی گفت: آزمون تثبیت درجه امدادگران و نجاتگران استان با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور بیش از ۱۰۰ نفر شرکت کننده طی ۶ روز کاری در محل مرکز امداد هوایی هلال احمر استان گلستان برگزار شد.

شرکت ۱۰۰ نفر در آزمون تثبیت درجه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، «سید رحیم میرکریمی» گفت: نیروهای امدادی و نجاتگران هلال احمر همواره باید در بالاترین سطح از مهارت و آمادگی رویارویی با حوادث باشند.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه داشتن مهارت های جسمانی بسیار تاثیر گذار در سرعت عمل نیروهای امدادی است، افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی اعطاء و ارتقاء درجه نجاتگران، آزمون های تثبیت درجه نجاتگران استان شامل آزمون آمادگی جسمانی و آزمون مهارتی و توانمندی امدادونجات با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و نظارت معاونت بهداشت و درمان هلال احمر استان در محل پایگاه امدادونجات هوایی برگزار شد.

 

وی خاطر نشان کرد: امدادگران و نجاتگران داوطلب جمعیت هلال احمر از زمان حضور در حوزه امداد و نجات پس از احراز شرایط و سازماندهی در تیم های تخصصی عملیاتی، درجه بندی (امدادگر-نجاتگر-ایثار) می شوند که لازمه تثبیت درجه قبولی در آزمون های آمادگی جسمانی و مهارتی می باشد و بر اساس سازماندهی انجام شده در عملیات های تخصصی حضور می یابند.

 

میرکریمی با بیان اینکه آزمون این دوره ها در دو مرحله شامل آمادگی جسمانی و مهارتی برگزار می شود، گفت: تست کوپر، دو ۴×۹، حفظ تعادل و بارفیکس از مواد آزمون جسمانی و کار با طناب، صعود و فرود، کار با ست نجات و پنوماتیک، چادر زنی و طراحی اردوگاه و کمکهای اولیه از مواد آزمون مهارتی است.

 

وی ادامه داد: این آزمون به تفکیک خواهران و برادران برای ۶ روز برنامه ریزی‌ شده و از ۱۳ خرداد آغاز و تا ۲۱ خرداد ادامه دارد و تا کنون ۱۰۰ نفر از برادران در آزمون تثبیت درجه شرکت کرده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار