افشار، معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: تاکنون خرید تضمینی ۳۴۹ هزار تن گندم و کلزا در گلستان به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان انجام شده است.

خرید تضمینی ۳۴۹ هزار تن گندم و کلزا در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا افشار در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تا امروز (صبح سه شنبه) خرید تضمینی ۷۹ هزار تن کلزا و ۲۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان گلستانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۴۹ مرکز خرید کلزا و ۱۰۰ مرکز خرید گندم در استان دائر شد، توضیح داد: بر اساس اعلام جهاد کشاورزی گلستان پیش‌بینی شده بود امسال ۱۰۶ هزار تن کلزا و یک میلیون و ۲۸۶ هزار تن گندم در گلستان تولید و تحویل مراکز خرید شود.

معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان افزود: بخش قابل توجهی از محصول کلزا از کشاورزان خریداری شده و در حال تعطیلی مراکز خرید هستیم اما خرید گندم همچنان ادامه می‌یابد.

وی به ارزش ریالی گندم و کلزای خریداری شده از کشاورزان گلستانی هم اشاره و بیان کرد: ارزش ریالی گندم خریداری شده از کشاورزان بیش از ۶۷۵ میلیارد تومان و ارزش ریالی کلزا ۳۶۸ میلیارد تومان است.

افشار به موضوع پرداخت مطالبات کشاورزان گلستانی هم اشاره و تصریح کرد: تا این لحظه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از مطالبات کلزاکاران پرداخت شده و پیگیری برای پرداخت مابقی وجه در حال انجام است؛ هم ما هم استانداری، جهادکشاورزی و مجمع نمایندگان پیگیر هستند.

وی با اشاره به اینکه هنوز وجهی به گندمکاران گلستانی پرداخت نشده است، یادآور شد: نرخ تضمینی خرید هر کیلوگرم کلزا امسال ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال و گندم دو هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار