امروز دموکراسی و حقوق بشر آمریکایی به ویژه در کشورهای اسلامی باطعم خون و ترور گسترده شده است و باید در برابر این حقوق بشر که با ظلم و ستم همراه است حقوق بشر اسلامی تبیین شود.

ضرورت تبیین «حقوق بشر اسلامی» در برابر حقوق بشر آمریکایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان؛ هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی چند سالی است که در کشور مطرح است اما هنوز آنگونه که باید نتوانستیم این هفته و ضرورت افشای حقوق بشر آمریکایی را در جامعه نهادینه کنیم.

 

مقام معظم رهبری تأکید می کند که  «هر کس درباره حقوق بشر حرف بزند، آمریکایی ها حق ندارند که درباره حقوق بشر حرف بزنند چون دولت آمریکا بزرگ‌ترین نقض کننده حقوق بشر است» اما تبیین این مسئله به ویژه در بین جوانان آنگونه که باید نهادینه نشده است.

 

گرچه جنایت آمریکایی ها و عناد و دشمنی آنها نسبت به انقلاب اسلامی کاملاً روشن است و می‌توانیم بگوییم همه گره ها و مشکلاتی که بر سر راه انقلاب اسلامی قرار گرفته است به واسطه دشمنی استکبار جهانی است.

 

آمریکا از هیچ روزنه ای برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به آسانی عبور نکرده است از تحریم اقتصادی آمریکایی که باید به عنوان ترور اقتصادی یاد کرد چراکه دولت آمریکا حتی اجازه ورود دارو را به ایران در ایام کرونا نمی دهد تا ترور شخصیت ها و حمایت از گروه های تکفیری و منافقین که ثمره آن 17 هزار شهید در کشور است نشان می دهد آمریکا آن گرگ در لباس میش است و هیچ‌گاه دوستی و مصلحت ملت ایران را نمی خواهد.

 

از همه این‌ها بگذریم آمریکایی ها بارها و بارها نشان دادند که در حقوق بشر نسبت به جمهوری اسلامی ایران مغرضانه عمل کردند و 12 تیر سال 60 و حادثه حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری و به شهادت رساندن 290 نفر از سرنشینان این هواپیما و اهدای مدال افتخار به مجرمان اصلی این حادثه به خوبی بیانگر آن است که حقوق بشر آمریکایی ها درصدد بن بست کشاندن انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

*دولت آمریکا خود بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر است

علاوه بر آن جنایت ها و جنگ افروزی های آمریکایی ها در طول تاریخ بیانگر آن است که دولت استکباری آمریکا خود بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر است.

 

با این حال برخی افراد در کشور ما هنوز حاضر نیستند با وجود این میزان شقاوت و جنایت بر روی پرچم کشور آمریکا پا بگذارند.

 

«حسین کریمی اول» در این باره می گوید: حقوق بشر آمریکایی با تفکر و اندیشه ما در تضاد است و آنجایی که منافع ابرقدرت ها در میان باشد ظلم و جور عادی جلوه داده می شود و هر جا منافع آمریکا و ابرقدرت ها به خطر بیفتد رسانه های غربی هیاهو به پا می کنند.

 

جانشین اسبق فرمانده سپاه نینوا گلستان  ادامه داد: بر این اساس شاهد آن هستیم که بیش از 60 سال در فلسطین جنایت می شود و مجامع بین المللی سکوت کردند اما در ایران اسلامی اگر کوچک‌ترین اتفاقی رقم بخورد و منافع آمریکایی به خطر بیفتد رسانه های دنیا هیاهو به پا می کنند.

 

کریمی اول ابراز داشت: نباید به جامعه شناسان آمریکایی اعتماد کنیم چراکه در لایه های پنهان حضور این جامعه شناسان سیگنال هایی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در جریان است و باید مراقب افکار آنها باشیم.

 

وی بیان کرد: جنگ ما هشت سال طول کشید و در طول این هشت سال 12 قطعنامه از سوی سازمان ملل صادر شد که نخستین آن 6 روز پس از جنگ و دیگر 24 ماه پس از جنگ و بعد از آزادسازی خرمشهر صادر می شود.

 

جانشین اسبق فرمانده سپاه نینوا گلستان  تأکید کرد: اما در جنگ عراق به کویت می بینیم سازمان ملل در کمتر از دو ساعت قطعنامه صادر می کند و براساس آموزه های تاریخی نباید به حقوق بشر آمریکایی که بزک شده است اعتماد کنیم.

 

کریمی اول یادآور شد: غربی ها سلاح شیمیایی را با محوریت آلمان و آمریکا در اختیار صدام قرار دادند و از سویی دیگر مجروحان ما باید برای درمان به آلمان می رفتند و این نشانه منفعت گری غرب پشت شعارهای حقوق بشری است.

 

*کسانی که چهره آمریکا را بزک می کنند باید در جامعه افشاء شوند

وی افزود: کسانی که آمریکا را بزک می کنند باید در جامعه افشاء شوند کسانی که پا بر روی پرچم آمریکا نمی گذارند به دنبال بزک آمریکا هستند، اینها کسانی هستند که در ایران اسلامی زندگی می کنند ولی چشم و گوششان به دنیای غرب دوخته شده است.

 

جانشین اسبق فرمانده سپاه نینوا گلستان  یادآور شد: درد مردم بی عدالتی است و امروز مردم تشنه عدالت هستند و باید تبیین کنیم که چه کسانی بیت المال را به یغما بردند.

 

*به ترور شهید آیت الله بهشتی بیش از شخصیتش پرداخته شده است

«مصیب عباسی» در این باره می گوید: ترور شهید آیت الله بهشتی پس از شهادت بیشتر از خود آن شهید دیده شده است و به تشکیلات شهید بهشتی که حزب جمهوری اسلامی است پرداخته نمی شود.

 

استاد دانشگاه به حزب جمهوری اسلامی و تفکر اعتقادی شهید بهشتی اشاره کرد و افزود: یک هفته پس از انقلاب اسلامی این حزب فعالیت می کند و باید به تبیین اهداف این حزب بپردازیم.

 

وی به ستادگرامیداشت قوه قضائیه اشاره کرد و متذکر شد: باید بیاندیشیم که چرا شهید آیت الله بهشتی و حزب این شهید مورد هدف قرار گرفته است.

 

*برخی افراد در جناح ها انقلاب را چراگاه خود قرار دادند

این استاد دانشگاه بابیان اینکه تشکل ها از حزب به جناح سوق داده شده و نتوانستیم سامانه فراگیر برای تشکل ها ایجاد کنیم، ابراز داشت: متأسفانه برخی افراد در جناح ها انقلاب را چراگاه خود قرار دادند.

 

عباسی به جنایت پلیس آمریکا اشاره کرد و افزود: یکی از مسولان کشورمان در آبان 98 بیان کرد که در اغتشاشات آن سال 200 نفر در کشور کشته شدند و از سویی دیگر برخی مغرضانه شائبه ایجاد می کنند که چرا در تظاهرات آمریکا یک نفر هم کشته نمی شود.

 

وی ابراز داشت: براساس آمارهایی که ارائه می شود پلیس آمریکا هرسال یک هزار نفر را می کشد و هیچ کس به این خبر توجه نمی کند و یا آنکه این اخبار برای  آنها جذاب نیست.

 

امروز دموکراسی و حقوق بشر آمریکایی با طعم خون و ترور در اقصی نقاط جهان پیگیری می شود، تاریخ نشان داده است آمریکایی ها برای رسیدن به مقاصد شوم خود از هیچ جنایتی دریغ نمی کنند و باید در برابر این حقوق بشر که ابزاری برای جنایت و ظلم به جهانیان شده است حقوق بشر اسلامی عرضه شود.

 

ابزارهای رسانه ای استکبار جهانی همواره در تلاش هستند که در پشت تبلیغات رنگین خود این جنایت ها را از افکار عمومی پنهان کنند.

 

انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران تنها نقطه رو در رویی آمریکایی ها است که افکار شوم آنها را با شکست رو به رو کرده است.

 

آن چیزی که مسلم است در هفته  افشای حقوق بشر آمریکایی باید به اندیشه ها و تبیین شخصیت سردار سپهبد قاسم سلیمانی اهتمام بیشتری شود چراکه مسیر و راهبرد این شهید بزرگوار همان راهبرد و مسیر حزب جمهوری اسلامی ایران و آیت الله شهید بهشتی است که باید امروز آن را تداوم دهیم تا انقلاب اسلامی به آرمان های بلند خود دست پیدا کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار