تردد قایق‌های تفریحی و خدماتی در مسیر دریایی بندرترکمن - جزیره آشوراده و گشت‌زنی در خلیج گرگان که از سه ماه قبل به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود در آستانه فرارسیدن فصل تابستان و احتمال حضور مسافران به این منطقه بار دیگر برقرار شد.

تردد دریایی به جزیره آشوراده بار دیگر آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا؛ مدیر بنادر و دریانوردی گلستان روز دوشنبه گفت: این تصمیم در جلسه ستاد استانی کرونا اتخاذ شده و از این پس فعالیت تعاونی های قایقرانی تفریحی با رعایت همه پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در این منطقه محدودیتی نخواهد داشت.

الله‌یار اسعدی بیان کرد: به دلیل خشک شدن کانال حایل بین جزیره آشوراده و شبه جزیره میانکاله چند سالی است که تردد به آشوراده از طریق زمینی نیز امکان پذیر است.

خلیج گرگان و جزیره آشوراده از جمله مکان های تفریحی مورد توجه گردشگران در ایام گوناگون سال به خصوص تابستان است به طوری که در تعطیلات نوروز سال گذشته صد هزار نفر از پهنه آبی خلیج گرگان دیدن کردند. 

دادستان عمومی و انقلاب بندرگز اواخر اسفندماه پارسال با هدف جلوگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت شهروندان، تردد شناورها و قایق‌های گردشگری در محدوده خلیج گرگان را ممنوع اعلام کرده بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گلستان پیش‌تر گفته بود که ۲ شناور مغروقه در کریدور آبی بندرترکمن - آشوراده با اعتبار چهار میلیارد ریالی امسال از آب خارج خواهد شد تا امنیت تردد دریایی در حوزه گردشگری و منطقه‌ای خلیج گرگان افزایش یابد.

جزیره آشوراده تنها جزیره ایرانی خزر است که در ۲ کیلومتری غرب بندرترکمن قرار دارد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر دیروز یکشنبه، در کشور ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۰۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار