مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در سال جاری در گلستان اجرا خواهد شد.

طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در گلستان اجرا می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی اصغر هزارجریبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در سال جاری در گلستان اجرا خواهد شد.

وی افزود: پیاده سازی طرح جامع مالیاتی و الکترونیکی شدن بسیاری از فرآیندها گامی در جهت تحقق اهداف دولت الکترونیک، رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع است.

هزارجریبی توضیح داد: مودیان می توانند با دسترسی به سامانه ابلاغ الکترونیکی از ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، اوراق تشخیص و قطعی مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده خود بهره مند شوند.

وی بیان کرد: قبلاً مأمور با صرف وقت و هزینه اوراق را تحویل می داد و ممکن بود که آن برگه به دست مودی هم نرسد و چون این اوراق ظرف ۳۰ روز قطعی می شوند، حق افراد هم ضایع می شد اما اکنون در زمان و کاغذ صرفه جویی شده و مشکلات هم برطرف می شود.

هزارجریبی اضافه کرد: آموزش های لازم در این زمینه انجام شده و مودیان باید در سامانه درخواست خود را ارائه کنند تا همه اوراق قطعی، تشخیص و صدور رأی به صورت پیامک ابلاغ شود.

وی همچنین از الکترونیکی شدن ابلاغ نقل و انتقال املاک خبرداد و گفت: نقل و انتقال املاک قبلاً با مراجعه به سیستم مالیاتی ممکن بود ولی اکنون برون سپاری شده و افراد می توانند به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند و ظرف مدت ۲۴ ساعت از مالیات ملک خود مطلع شوند.

هزارجریبی تأکید کرد که از تاریخ ۱۵ تیرماه این طرح به طور کامل توسط دفاتر صورت گرفته و دیگر مراجعه ای به ادارات نخواهیم داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار