نماینده مردم گرگان و آق قلا عنوان کرد؛

منتظری با بیان اینکه افزایش سرمایه اجتماعی با اجرای عدالت درقوه قضاییه محقق می شود، گفت: حرکت قوی قوه قضاییه باید مورد حمایت قرار بگیرد و باید از سوی آحاد مردم حمایت شود.

افزایش سرمایه اجتماعی با اجرای عدالت امکان پذیر است/به خاطرمنافع گروهی خاص عدالت تحت الشعاع قرارنگیرد/قوه قضاییه با قاطعیت ادامه دهد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه انجام شد، اظهار کرد: یکی از اهداف اساسی انقلاب اسلامی، تحقق عدالت است که در همه بخش ها مهم است.

وی ادامه داد: عدالت اگردر همه بخش ها حکمفرما نشود رضایت عمومی تامین نخواهد شد و جامعه حتما با مشکلات سیاسی، اجتماعی واقتصادی فرهنگی  مواجه می شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برقراری  عدالت کار همه قواست،اما تخصیصا این ماموریت قوه قضاییه است، تصریح کرد:  قوه قضاییه برای تحقق این خواست عمومی  که از آرمان های انقلاب اسلامی است، به عنوان وظیفه خود عمل می کنند اما عموم مردم  وظیفه دارند به مصادیق امر به معروف و نهی از منکر از کارمعروف و  پسندیده و تحول آور حمایت کنند.

وی بیان کرد: عدالت میوه شیرین حکومت، دولت و حکمرانی است و این میوه شیرینی  قطعا تحققش با مشکلاتی مواجه است. اگر در طول تاریخ مجری‌ای خواست عدالت را برپا کند با مشکلاتی مواجه بوده چون اجرای عدالت به کام  برخی تلخ می آید به ویژه آنهایی که منافعشان به خطر می افتد عدالت را دوست ندارند.

منتظری با اشاره به تاریخ یادآورشد: زمانی حضرت علی(ع) جرمش به نظرکارشناسان این بود که می خواست راستی و عدالت را اجرا کند.یکی از اندیشمندان مسیحی می
گوید علی(ع) در محراب کشته نشد مگر به خاطر شدت عدالتش.

وی ادامه داد:ما پیرو مکتبی هستیم که عدالت را اصل و اساس می داند و جامعه ما با اجرای عدالت خوشنودی اش افزایش پیدا می کند.

منتظری با بیان اینکه از زمانیکه حجت الاسلام رئیسی بعنوان رئیس این  قوه تاثیر گذار باروحیه جهادی به همت بلند و انقلابی پا به عرصه گذاشت، یادآورشد: یک طراوت و خوشنودی در چهره عموم مردم مشاهده می کنید لذا حرکت قوه قضاییه باید مورد حمایت قرار بگیرد نباید به خاطر مصالح و منافع گروهی خاص  و در زمان خاص عدالت تحت الشعاع قرار بگیرد .

وی تاکید کرد: وظیفه همه ماست که از آن حمایت کنیم و قوه قضاییه  قطعا با قاطعیت بیشتر از گذشته باید به راه خودش ادامه دهد تا بتوانیم ضریب اعتماد آفرینی را در اقشار مختلف افزایش دهیم.

منتظری اذعان کرد: اعتماد مهمترین سرمایه اجتماعی ماست،آنچیزی که اعتماد را تقویت می کند اجرای عدالت در همه عرصه است.

وی با بیان اینکه اکنون مجلس در مرحله شکل گیری کمیسیون هاست، خاطرنشان کرد: هر کمیسیونی در رابطه با ماموریت ذاتی خود در مبارزه با فساد و بی عدالتی ها استین همت بالا خواهد.

منتظری ادامه داد: اکنون 26 روزاز مجلس گذشته فضای عمومی حاکم برمجلس ظلم ستیزی، عدالت طلبی و حمایت از محرومان و مبارزه با  جلوه های مختلف فساد رشوه و رانتخواری است .

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم با این تفکر اندیشه  قطعامردم انتظاردارند که در این عرصه ها ورود پیدا کند و قطعا دراجرای عدالت کوشش خواهد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار