مازندرانی به اجرای طرح یارانه دستمزد اشاره کرد و گفت: در این طرح افرادی که فارغ التحصیلان دانشگاهی را جذب کنند ۳۰ درصد حقوق آنها را دولت پرداخت خواهد کرد.

اجرای طرح یارانه دستمزد در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از «سعید مازندرانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در بحث اشتغال روستایی از سال 98 تاکنون 458 میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک های عامل پرداخت شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: در پرداخت این تسهیلات 10 هزار و 742 طرح در سامانه ثبت نام شد ولی برخی از آنها شرایط لازم را نداشتند و از این مجموع پنج هزار و 892 طرح توانستند از این تسهیلات بهره مند شوند.

 

مازندرانی بیان کرد: 46 درصد دریافت کنندگان این تسهیلات بانوان بودند و 54 درصد این تسهیلات به آقایان و ۴۶ درصد به بانوان اختصاص یافت و 82 درصد تسهیلات مشاغل خانگی نیز بانوان دریافت کردند.

 

وی بیان کرد: 792 نفر در سال گذشته برای طرح کارورزی سهمیه برای گلستان در نظر گرفتند که سه ماه حقوق آنها به عنوان کارورز و 24 ماه نیز بیمه سهم کارفرما از طریق دولت پرداخت می کنند که در سال گذشته از طریق این طرح 625 نفر جذب شدند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: 975 نفر سهمیه برای طرح کارورزی در گلستان در نظر گرفته شده است و انتظار داریم فرمانداران در اجرای این طرح همکاری کنند.

 

مازندرانی از اجرای طرح یارانه دستمزد اشاره کرد و گفت: در این طرح افرادی که فارغ التحصیلان دانشگاهی را جذب کنند 30 درصد حقوق آنها دولت پرداخت خواهد کرد.

 

وی افزود: سال گذشته 30 هزار تعهد اشتغال برای استان گلستان در نظر گرفته شد که 27 هزار و 900 مورد آن محقق شد که تقریبا 89 درصد تحقق در اشتغال را در سال گذشته شاهد بودیم.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: امسال وزارت کشور برای استان گلستان 33 هزار نفر در نظر گرفته است که با توجه به شرایط استان نیاز به تعدیل دارد.

 

مازندرانی بیان کرد: به تفکیک در بخش صنعت و معدن 9 هزار شغل، کشاورزی 6 هزار و 800 شغل، گردشگری سه هزار شغل، خدمات بازرگانی 13 هزار و سایر مشاغل یک هزار و 200 شغل برای سال 99 در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار