رئیس کل دادگستری گلستان از برخورد با برخی تخلفات در دستگاه‌های اجرایی و مدیران آنان خبر داد و آن را نتیجه عدم نظارت بر زیرمجموعه عنوان کرد.

واگذاری بهترین زمین‌های گرگان در اطراف ناهارخوران به برخی مدیران / تشکیل پرونده برای برخی مدیران گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، هادی هاشمیان شامگاه چهارشنبه در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر اظهارداشت: دستگاه قضایی استان وظایف و مسئولیت‌های زیادی از جمله در حوزه شهری دارد. مدیریت شهری می‌تواند برای سرو سامان دادن حجمی از پرونده‌هایی که به دستگاه قضایی معرفی می‌شود، به ما کمک کند.

او گفت: اوضاع نابه سامان اقتصادی و اجتماعی در تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی مشهود است. این در حالی است که شورای شهر و شهرداری باید در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و اجرای احکام مجازات جایگزین حبس کمک حال دستگاه قضایی باشند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: سالانه ۴۰۰ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان می‌شود و در حال حاضر ۵ هزار زندانی داریم. سال گذشته قریب به ۵ هزار رأی مجازات جایگزین حبس دادیم که اگر این اتفاق نمی‌افتاد زندان‌ها ما دیگر ظرفیت نداشت.

او با قدردانی از کمک شهرداری گرگان به ستاد دیه استان گفت: با اینکه در زمان شیوع کرونا بودیم و نتوانستیم جشن گلریزان را مثل همیشه بگیریم و همه برنامه‌های ما از طریق فضای مجازی بود با این حال مردم بیشتر از سال گذشته برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند.

هاشمیان با تأکید بر ارتباط مستمر و دائمی مدیریت شهری با دستگاه قضایی از راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های شهری خبر داد و اظهارداشت: یکی از مشکلات مدیریت شهری، تنظیم قراردادهاست. در شهرداری گالیکش با مشکل مواجه شدیم، در زمینی پارک ایجاد شده و یک شهید گمنام تدفین شده است که مدعی برای آن پیدا شده که سند هم دارد. الان قاضی ما رأی را به نفع شاکی داده و مانده‌ایم حکم چگونه اجرا شود. باید کسی که مال خصوصی مردم را تبدیل به پارک کرده است را هم مجازات کنیم. همه ما موظف هستیم حقوق بیت‌المال را حفظ کنیم.

او با انتقاد از عدم نظارت برخی مدیران بر زیرمجموعه به پرونده‌ای که اخیرا درخصوص واگذاری زمین‌های دولتی به برخی مدیران و کارکنان راه و شهرسازی استان گلستان تشکیل شده است، اشاره کرد و گفت: در قضیه راه و شهرسازی، برخی افراد چندبار بهترین زمین‌های گرگان را در اطراف ناهارخوران و صیاد دریافت کردند. ما پرونده را در دادسرا تشکیل دادیم و ۱۳ نفر از دریافت این زمین‌های دولتی انصراف دادند. برخی مدیران این اداره آمدند و گفتند ما که زمین نگرفتیم؛ این جواب درستی نیست، چون مدیران باید بر فعالیت زیرمجموعه خود نظارت کنند.

رئیس کل دادگستری استان بیان داشت: اگر مدیری نظارت نکند و در زیرمجموعه‌اش تخلف شود، خودش مقصر است. سال گذشته مدیرکل دامپزشکی و حراست آن را به میز محاکمه آوردیم، چون مدیران و کارکنان زیرمجموعه آنان تخلف کردند و این افراد نظارت نکرده بودند.

او با اشاره به فعالیت کارگروه عدل و آزادی‌های مشروع در دادگستری استان گفت: این کارگروه که برای نخستین بار در استان گلستان تشکیل شده و کار‌های خوبی انجام در همین مدت کوتاه انجام شد. رسیدگی به پرونده سایت پسماند آزادشهر و تشکیل پرونده برای واگذاری اراضی دولتی گرگان از اقدامات مهم و موثر این کارگروه بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار