تجری گفت: براثر شیوع کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا انتهای اردیبهشت، ۱۶۰ میلیارد تومان خسارت به واحدهای حوزه گردشگری گلستان وارد شد.

ضررهای کرونا در حوزه گردشگری گلستان ادامه دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ «احمد تجری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: یکی از محورهای توسعه استان گلستان براساس سند آمایش و مصوبات شورای برنامه ریزی استان گلستان گردشگری به شمار می رود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان ادامه داد: برای توسعه گردشگری استان با موضوعات مختلفی رو به رو خواهیم بود که بخشی از آن به دولت و بخشی نیز به تسهیلگری شرایط سرمایه گذاری در حوزه گردشگری بر می گردد.

 

تجری ابراز داشت: در حوزه گردشگری چه بخش دولتی و چه بخش خصوصی با مشکلاتی رو به رو شدند که نیاز به تسهیل دارند و در نشستی که روسا و جوامع گردشگری استان با مجمع نمایندگان استان گلستان داشتیم این موضوعات را مطرح کردیم.

 

وی افزود: در این نشست نمایندگان مجلس تاکید کردند که جوامع گردشگری براساس اقداماتی که در دست اجرا دارند باید مشکلاتی که در قوانین وجود دارد جمع بندی کنند و راهکارهای خود را برای اصلاح این قوانین ارائه کنند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان متذکر شد: از سویی دیگر در حوزه های گردشگری ظرفیت هایی قانونی ممکن است که وجود داشته باشد ولی در مسیر اجرا با مشکلاتی رو به رو شود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند برای رفع این مشکلات حمایت کنند.

 

تجری افزود: ارزیابی که از میزان خسارت که کرونا به حوزه گردشگری استان گلستان به وجود آورده صورت گرفت اما این ارزیابی از اسفند سال گذشته تا انتهای اردیبهشت بود که در این ایام 160 میلیارد تومان حوزه گردشگری خسارت دیده است.

 

وی گفت: نکته حائز اهمیت این است که یک دوره پساکرونا نیز وجود دارد و رعایت پروتکل های بهداشتی و ضوابط ستاد ملی کرونا باعث می شود که بخشی از ظرفیت های گردشگری فضای ارائه خدمت با توجه به این تاکیدات و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم نادیده گرفته شود و لذا اعتقاد داریم ضررهای کرونا در حوزه گردشگری همچنان ادامه دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار