رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: هشت شهر در گلستان با افزایش ابتلا به کرونا به وضعیت قرمز درآمد.

شهرهای با وضعیت قرمز در گلستان افزایش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا فاضل در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هشت شهر در گلستان با افزایش ابتلا به کرونا به وضعیت قرمز درآمد و محدودیت های این مناطق بیشتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: بندرترکمن، آق قلا، گمیشان، مراوه تپه، کلاله، مینودشت، گالیکش و گنبدکاووس در لیست شهرهای قرمز استان قرار دارد.

وی از بستری ۵۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان خبرداد و بیان کرد: ظرفیت بیمارستان گنبدکاووس به دلیل افزایش مراجعه مردم شرق گلستان به این بیمارستان تکمیل شده است.

فاضل ضمن ابراز نگرانی از روند افزایش ابتلا به کرونا در گلستان، گفت: اگر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری نکنند شرایط از پیک این بیماری دشوارتر خواهد بود.

وی زدن ماسک در محیط های عمومی و اداری را الزامی دانست و تصریح کرد: از لحظه ای که مردم تصمیم بگیرند که پروتکل ها را کاملاً رعایت کنند تقریباً دو هفته زمان لازم است تا شیوع کرونا کند شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: وزارت بهداشت اعلام کرده که گلستان به مرز هشدار رسیده است و این وضعیت براساس فرمول افزایش تعداد بیماران نسبت به دو هفته قبل از آن است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار