مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از تدوین سند تجاری‌سازی صنایع دستی استان با اولویت رشته‌های جاجیم‌بافی، رودوزی، سفالگری و ابریشم‌بافی خبر داد.

سند تجاری‌سازی صنایع دستی در استان گلستان تدوین شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات هنرمندان صنایع دستی، فروش محصول است اظهار داشت: با اینکه در استان هنرمندان توانمند زیادی داریم و از نظر کیفیت و کمیت در تولید انواع صنایع دستی با مشکل روبه‌رو نیستیم اما در بحث بازار فروش دغدغه‌های زیادی برای هنرمندان وجود دارد.

وی گفت: برای برطرف شدن مشکل فروش صنایع دستی استان سند تجاری‌سازی و بازاریابی این محصولات در قالب راهبردهای و راهکارهای اجرایی تدوین شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در این سند وظایف دستگاه‌های مختلف و البته هنرمندان نیز مشخص شده است. استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای فروش محصولات صنایع دستی، تولید محتوا، توسعه کسب و کارهای اینترنتی و غیره از جمله این موارد است.

به گفته وی این سند با اولویت رشته‌های جاجیم‌بافی، رودوزی، سفالگری و ابریشم‌بافی در استان تدوین شد.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای این سند ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی است، گفت: در استان بازارچه صنایع دستی به شکل منسجم نداریم. بازارچه‌ای هم که در گرگان وجود دارد از جامعیت برخوردار نیست.

تجری بیان داشت: ساخت 6 بازارچه صنایع دستی در استان آغاز شده که دو بازارچه تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی درباره میزان صادرات صنایع دستی استان گفت: عمده صادرات صنایع دستی چمدانی است و از سایر گمرکات انجام می‌شود برای همین نمی‌توان آمار دقیقی در این زمینه ارائه کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار