رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزایش قیمت کالا در روزهای اخیر را ناشی از تصمیمات دولت عنوان کرد و گفت: قیمت لبنیات 20 درصد و روغن خام و فرآوری شده بین 12 الی 14 درصد گران شده است.

لبنیات 20 درصد و روغن 14 درصد گران شد/ افزایش قیمت برنج در خطه شمالی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، حسین طلوعیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص گرانی برخی اقلام در بازار استان اظهار کرد: افزایش قیمت کالا در روزهای اخیر ناشی از تصمیمات دولت بوده است و این موضوع به صورت ملی در کارگروه‌های مربوطه تصمیم‌گیری شده است، قیمت برنج در بازار افزایش یافته؛ همچنین لبنیات 20 درصد و روغن خام و فرآوری شده بین 12 الی 14 درصد گران شده است.

وی همچنین از تلاش برای احیای 50 واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید خبر داد و تصریح کرد: در مدت سه ماهه امسال 17 واحد صنعتی غیرفعال در استان گلستان به چرخه تولید برگشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های سال جاری بازگرداندن واحدهای صنعتی غیرفعال به چرخه تولید است طی دو الی سه سال گذشته با همکاری قوه قضائیه و حمایت از بخش تولید بالغ بر 102 واحد صنعتی احیا شدند و مجددا به چرخه تولید برگشتند.

به گفته طلوعیان؛ امسال قرار است تعداد 50 واحد صنعتی غیرفعال را احیا کنیم که تعدادی از واحدها در شهرک‌های صنعتی و برخی خارج از شهرک‌های صنعتی استقرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی با پیشرفت بالای 60 درصد مورد توجه جدی قرار می‌گیرند، ابراز کرد: 240 واحد صنعتی با پیشرفت بیش از 60 درصد در سطح استان وجود دارد که اگر 50 درصد آنها را به بهره‌برداری برسانیم یک‌هزار و 800 اشتغال جدید در واحدهای صنعتی خواهیم داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: اگر سرمایه‌گذاری 2 هزار و 600 میلیارد تومان در بخش صنعت محقق شود در سال جهش تولید می‌توانیم رکورد خوبی را در این بخش ثبت کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار