سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: قبل از بارش های اخیر تابستانه تیرماه، حدود ۴۵ میلیون مترمکعب از ظرفیت مخازن سدهای اصلی حوضه گرگانرود خالی شده است.

لزوم جلوگیری از نزدیک شدن به رودخانه ها، مسیل ها و مخازن سدهای گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، سیدمحسن حسینی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: حجم خالی مخزن سد بوستان در روز ۲۶ تیر ماه سال جاری، ۱۱ میلیون مترمکعب ، دبی ورودی ۳۳ مترمکعب بر ثانیه و دبی خروجی و پمپاژ ۵.۲ متر مکعب بر ثانیه است.

وی افزود: حجم خالی مخزن سدگلستان، ۲۶ میلیون مترمکعب، دبی ورودی ۲ مترمکعب بر ثانیه و دبی خروجی و پمپاژ ۴ مترمکعب بر ثانیه است.

سرپرست آب منطقه ای گلستان تصریح کرد: در آخرین سد حوضه رودخانه گرگانرود یعنی سد وشمگیر حجم خالی مخزن اصلی، ۸ میلیون مترمکعب، دبی ورودی صفر مترمکعب بر ثانیه و دبی خروجی و پمپاژ ۵ مترمکعب بر ثانیه است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت سازی انجام شده، انتظار می رود بارش های اخیر برای شهرها، روستاها، اراضی و تاسیسات واقع در پایین دست سدها مشکلی به وجود نیاورد.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به ماهیت بارش های شدید نقطه ای و بالا آمدن ناگهانی آب مسیل ها و افزایش سطح آب رودخانه ها و وقوع سیلاب های ناگهانی، در شهرها و روستاها و اراضی بالادست سدها، از هم استانی های عزیز و گردشگران محترم خواهشمندیم در حاشیه رودخانه های دایمی و فصلی استان توقف نکنند و از نزدیک شدن به رودخانه ها، مسیل ها، مخازن سدها و مناطق مستعد وقوع سیل، خودداری کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار