مدیر جهادکشاورزی آزادشهر گفت: سیل روز پنجشنبه در آزادشهر به ۴۰ درصد از باغ‌های این شهرستان آسیب رسانده است.

۴۰ درصد از باغ‌های آزادشهر در سیل اخیر خسارت دید
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسین ممشلی مدیر جهادکشاورزی آزادشهر در حاشیه بازدید میدانی از بخش‌های آسیب‌دیده این شهرستان در سیل اخیر گفت: برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که بارش های سیل‌آسا در روز پنج‌شنبه گذشته، متاسفانه به محصول بیش از ۱۶۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان آسیب رسانده است.

او افزود: در این سیل به ۴۰ درصد باغ‌های شهرستان آزادشهر آسیب رسیده است و ۳۵ واحد دامداری سنتی هم تا ۲۰ درصد خسارت دیده‌اند.

مدیر جهادکشاورزی آزادشهر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد سیل دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان خسارت در بخش کشاورزی برجای گذاشته است.

ممشلی از ثبت بارش ۱۰۴ میلیمتری باران در ایستگاه سنجش مدیریت خبر داد و گفت: به دو دهنه پل، ۶۰ درصد آسیب وارد آمده و ۳۰ کیلومتر از کانال‌های آبیاری و زهکشی اراضی نیز ۵۰ درصد متحمل خسارت شده‌اند و نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

او گفت: متاسفانه وقوع سیل در بسیاری از سال‌ها رخ داده و خسارات زیادی را متوجه بهره‌برداران بخش کشاورزی کرده است و با توجه به اهمیت جایگاه بیمه محصولات کشاورزی، از بهره‌برداران می‌خواهیم به منظور جبران خسارات وارده در اتفاقات اینچنینی، حتماً محصولات خود را بیمه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار