یک افسر عراقی برای کسب اخبار و اطلاعات به خطوط ایرانی‌ها نزدیک می‌شود که توسط شهید «حسینی بای» به اسارت در می‌آید. وقتی هوا روشن شد، رزمندگان ایرانی به افسر عراقی گفتند: «تو را این نوجوان دستگیر کرده است؟» و افسر عراقی با دو دست بر سر خودش زد و ناباورانه به او نگاه می‌کند.

نوجوانی که یک افسر عراقی را اسیر کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از دفاع‌پرس از گرگان،  «سید عبدالرضا حسینی‌بای» فرزند سید یدالله در اسفند 1341 در شهر آزادشهر به دنیا آمد. پس از دوران کودکی برای کسب علم و دانش به دبستان رفت و تحصیلات خود را در مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه به اتمام رساند.

وی در نوجوانی با انقلاب آشنا شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در واحد بسیج ثبت‌نام کرد. زمانی که عضو بسیج شد به امور زراعت نیز مشغول بود. یکسال بعد از عضویتش در بسیج به عضویت سپاه پاسداران در آمد.

دوستانش از عبدالرضا به عنوان فردی شجاع، مهربان و صبور یاد می‌کنند. بعد از اتمام تحصیلاتش تصمیم گرفت به دفاع از مرزهای دینی و میهنی بپردازد. وی در یکی از عملیات‌های دفاع مقدس که به هنگام شب انجام شد، موفق به اسیر گرفتن یک افسر عراقی شد.

دستگیری افسر عراقی این گونه بود که این افسر برای کسب اخبار و اطلاعات به خطوط ایرانی‌ها نزدیک شده بود که به اسارت درآمد. وقتی هوا روشن شد، رزمندگان ایرانی به افسر عراقی گفتند: «تو را این نوجوان دستگیر کرده است؟» و افسر عراقی با دو دست بر سر خودش زد و ناباورانه به او نگاه کرد.

«سید عبدالرضا حسینی‌بای» ورزشکار رشته رزمی بود و اوقات فراغتش را به ورزش اختصاص می‌داد. ارتباط او با سپاه و میادین جنگ همچنان ادامه داشت تا اینکه در خرداد سال 1361 در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر با سمت فرماندهی گردان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار