تاشی، مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از تخم مرغ تولیدی استان به سایر استان‌ها و خارج از کشور صادر می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۴۰ هزار تن تخم مرغ در استان تولید شود.

پیش‌بینی تولید ۴۰ هزار تن تخم مرغ در گلستان/ ۳۰ درصد تولیدات صادر می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حبیب الله تاشی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گلستان جایگاه مناسبی در تولید مرغ و تخم مرغ کشور داراست و رتبه دوم تولید مرغ و هفتم تولید تخم مرغ کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سال گذشته ۳۳ هزار تن تخم مرغ در گلستان تولید شد و با بهره‌برداری از یک واحد تولیدی جدید در اواخر سال گذشته پیش‌بینی می‌کنیم تولید تخم مرغ امسال به ۴۰ هزار تن برسد.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال نه هزار و ۱۶۵ تن تخم مرغ در گلستان تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش داشت.

وی میزان تولید تخم مرغ استان در سه ماهه نخست سال گذشته را هشت هزار و ۸۵۰ تن اعلام و تصریح کرد: ۷۰ درصد از تخم مرغ تولیدی استان در استان مصرف شده و ۳۰ درصد آن به سایر استان‌ها و خارج از کشور صادر می‌شود.

تاشی با بیان اینکه امسال صادرات تخم مرغ ممنوع شده است، اضافه کرد: گلستان ظرفیت تولید ۲۹ میلیون قطعه مرغ را داراست و پیش‌بینی می‌کنیم امسال هم بیش از ۲۹۰ تن مرغ در استان تولید شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار