عباسی گفت: مگس مدیترانه ای می تواند به باغات هلو، آلو، گلابی، مرکبات، خرمالو و غیره صدمه وارد می کند و منجر به ریزش به میوه های نارس می شود.

​باغات گلستان در معرض خطر آفت مگس مدیترانه ای

به گزارش گلستان ۲۴؛ «محمدرضا عباسی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مگس مدیترانه ای در سال گذشته به بسیاری از باغات سطح استان خسارت وارد کرد و علت این خسارت عدم آگاهی کشاورزان برای مقابله با این آفت بود.

 

معاون بهبود گیاهی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: مگس مدیترانه ای به میوه های نرسیده و آبدار علاقه بیشتری دارد و می تواند به باغات هلو، آلو، گلابی، مرکبات، خرمالو و غیره صدمه وارد کند.

 

عباسی با بیان اینکه مگس مدیترانه به تمامی میوه های در حال رسیدن می توانند صدمه بزند و میزان تولیدات و کیفیت باغ را کاهش دهد، خاطرنشان کرد: باغدارانی که با این آفت رو به رو می شوند باید میوه های ریزش یافته که کانونی برای پرورش این آفت در آینده به شمار می رود را جمع آوری و در درون نایلونی قرار دهند و از باغ خارج و یا در درون گودالی عمیق حفر کنند.

 

وی افزود: باغداران برای مقابله با این آفت در ابتدا می توانند از تله های فرمونی و نوری استفاده کنند و استفاده از این تله ها به کنترل میزان جمعیت این آفت به باغداران کمک می کند.

 

معاون بهبود گیاهی جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: پس از استفاده از تله های فرمونی و نوری در نهایت کشاورزان در صورت تشدید شیوع این آفت در باغ می توانند مبارزه شیمیایی را در دستور کار قرار دهند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار