فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی از دستگیری اعضای باند حفاران غیرمجاز در استان کهگیلویه و بویر احمد و کشف اشیای تاریخی دوران اسلامی در استان گلستان خبر داد.

دستگیری حفاران غیرمجاز اشیای عتیقه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار امیر رحمت الهی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای ماموریت‌های محوله با هدف پیشگیری و مقابله با جرایم علیه مواریث ارزشمند تاریخی ـ فرهنگی؛ کارکنان یگان حفاظت استان کهگیلویه و بویر احمد با اطلاع از فعالیت باند حفاران غیرمجاز که قصد تحصیل اشیای تاریخی را داشتند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: با برگزاری جلسات هماهنگی با واحد‌های انتظامی به محض اطلاع از زمان حضور حفاران در ارتفاعات منطقه کاکان، تیم ویژه بررسی و تحقیق تشکیل شد و گروهی از افراد مجرب متشکل از نیرو‌های یگان حفاظت پس از پیمودن ساعت‌ها مسیر سخت کوهستانی موفق شدند ۵ نفر از اعضای باند را حین عملیات حفاری دستگیر و یک قبضه سلاح شکاری و مقادیری ابزار و ادوارت حفاری از آن‌ها کشف و ضبط کنند.
فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از سخنان ادامه داد: فرماندهی و کارکنان یگان حفاظت استان گلستان نیز با رصد جرایم علیه مواریث تاریخی به محض اطلاع از وقوع حفاری غیرمجاز در ملکی شخصی واقع در شهرستان گرگان، اقدام به بررسی موضوع کردند.
این مقام ارشد انتظامی افزود: در این راستا ضمن تشکیل تیم ویژه بررسی و تحقیق، گروهی مجرب از نیرو‌های یگان حفاظت به سرپرستی فرمانده یگان با کسب مجوز قضایی به محل مراجعه و در عملیاتی غافلگیرانه از منزل مورد نظر ۱۲ قلم شی تاریخی شامل صندوقچه چوبی، ظروف سفالی، نسخ خطی و سایر اقلام با ارزش تاریخی کشف و ضبط کردند و یک نفر دستگیر شد.
سردار رحمت الهی ادامه داد: اصالت همه اشیای کشف شده تایید و قدمت آن‌ها دوران اسلامی تخمین زده شد.
فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: تمامی متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان‌ها معرفی شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار