​غراوی گفت: براساس ارزیابی ها در سطح شهرستان های گالیکش، آزادشهر، کلاله، مراوه تپه و مینودشت سیلاب ۲۳۵ میلیارد تومان خسارت به بار آورد.

​۲۳۵ میلیارد تومان سیل به شرق گلستان خسارت زد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «میرمحمد غراوی» ظهر امروز در بازدید از مناطق سیل زده آزادشهر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در 26 تیر شاهد بارش شدید باران در سطح شهرستان آزادشهر در دو حوزه آبخیز جنوب شهر بودیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان ادامه داد: میزان بارش در دو ساعت در این نقاط   106 میلی متر  برآورد شد که این امر منجر به حرکت روان آب هایی زیادی در شهر ازادشهر شد.

 

 غراوی یادآور شد: رودخانه پالم و خنجری و نهرها و کانال های موجود سطح شهر گذردهی خوبی برای سیلاب به وجود نیاورد و براساس تعداد زیادی از اماکن مسکونی که قدمت بسیار زیادی داشتند تخریب یا خسارت کلی و جزئی دیدند.

 

وی ابراز داشت: در این سیلاب خسارت جانی نداشتیم ولی به ابنیه و واحدهای مسکونی مردم خسارت زیادی وارد شد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان  متذکر شد: براساس ارزیابی ها در سطح شهرستان های گالیکش، آزادشهر، کلاله، مراوه تپه و مینودشت سیلاب 235 میلیارد تومان خسارت به بار آورد.

 

غراوی متذکر شد: بخشی از این خسارت ها  به تاسیسات زیربنایی شامل راه ها، چاه های آب، مخازن و غیره بود و بخش عمده به تاسیسات شهری شامل پل ها، ابنیه و دیوارهای سنگی ساخته شده در مسیر رودخانه خسارت وارد کرده است.

 

وی بیان کرد: برآورد خسارت این سیل انجام شده است و در فرم های مربوطه به وزارت کشور ارسال شد و با پیگیری های نماینده مجلس شورای اسلامی در آزادشهر و استاندار گلستان امیدواریم پس از تایید وزارت کشور و تصویب در هیئت دولت جبران خسارت ها اتفاق بیفتد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان  در خصوص بهسازی راه آزادشهر به شاهرود بیان کرد: برای این پروژه با منابع محدود اعتباری رو به رو هستیم و پیگیری های استاندار داشتند تا ردیف بودجه آن را تغییر دهیم تا بتوانیم عملیات اجرایی این پروژه را فعال تر کنیم.

 

غراوی بیان کرد: اگر گشایش اعتباری خوبی از نظر نقدینگی اتفاق بیفتد با تملک برخی از اراضی در طول مسیر می توانیم 10 کیلومتر از این مسیر را به بهره برداری برسانیم.

 

وی متذکر شد: این پروژه سه پیمانکار خوب دارد و امیدواریم منابع مالی آن تامین شود و بتوانیم این پروژه را افتتاح و نقطه قوتی برای شهرستان آزادشهر شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار