بابایی گفت: براساس برآوردهای اولیه با همت خیران گلستانی یک هزار و ۲۶۳ رأس دام سبک و سنگین قربانی برای توزیع بین نیازمندان در عید قربان ذبح شد.

ذبح ۱۲۶۳ رأس دام قربانی برای توزیع بین نیازمندان در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «عیسی بابایی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: براساس آمارهای اولیه در سطح استان گلستان به همت خیران یک هزار و 263 دام سبک و سنگین به ارزش ریالی سه میلیارد و 500 میلیون تومان برای توزیع بین نیازمندان در روز عید قربان ذبح شد.

 

مدیرکل کمیته امداد گلستان ادامه داد: همچنین مردم خیراندیش استان گلستان به میزان 14 تن و 595 کیلوگرم به ارزش ریالی یک میلیارد و 500 میلیون تومان از قربانی خود نیازمندان استان را سهیم کردند.

 

بابایی متذکر شد: گوشت های اهدایی و همچنین سه تن و 222 کیلوگرم مرغ با ارزش ریالی 5 میلیارد و 500 میلیون تومان بین 15 هزار خانواده مددجوی کمیته امداد توزیع شد.

 

وی بیان کرد: سال گذشته مردم خیراندیش گلستان 17 میلیارد تومان در روز عید قربان کمک کردند و امسال برآورد ما این است که کمک های خیران به بیش از 20 میلیارد تومان برسد.

 

مدیرکل کمیته امداد گلستان متذکر شد: از مشارکت مردم فهیم و خیر استان گلستان تقدیر و تشکر می کنیم و گوشت ها و نذرهای اهدایی با توجه به پروتکل های بهداشتی و در بسته بندی های مناسب تقدیم خانواده های نیازمند شد.

 

بابایی تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا پایگاه های کمیته امداد را در قالب نذر سلامت فعال کردیم تا با مشارکت خیران و مردم استان بتوانیم برای نیازمندان قربانی کنیم.

 

وی افزود: در گرگان یک قربانگاه مرکزی داشتیم که 200 گوسفند با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(رحمه الله علیه) در روز گذشته قربانی شد و گوشت های این قربانی ها بین یک هزار و 400 خانواده نیازمند توزیع شد.

 

مدیرکل کمیته امداد گلستان بیان کرد: هدف گذاری امسال ما نسبت به سال گذشته متفاوت بود و در هر روستا تلاش شد که خیران یک دام زنده را در اختیار شورای زکات روستا که زیرمحموعه کمیته امداد است قرار دهند تا گوشت قربانی را بین نیازمندان توزیع کنند و  70 تا 80 درصد این مهم در روستاهای استان اتفاق افتاد.

 

بابایی یادآور شد: در سطح استان 60 پایگاه، 180 مرکز نیکوکاری در محلات و 20 اداره از چند روز قبل از عید قربان برای جمع آوری نذورات مردم و خیران همکاری کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار