مدیرکل امور مالیاتی گلستان با اشاره به قطعی سازی مالیات ۹۸ صاحبان مشاغل، گفت: آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه توافقی الکترونیکی پایان مرداد است.

آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه توافقی الکترونیکی پایان مرداد است

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی اصغر هزارجریبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، اظهارکرد: امسال مقرر شده مالیات ۹۸ صاحبان مشاغل و وسایط نقلیه عمومی قطعی سازی شده و در این راستا توافق‌های اصلی هم ابلاغ شده است.

هزارجریبی توضیح داد: صاحبان مشاغل که مجموع درآمد و خدمات آن ها در سال ۹۸ حدود ۹۹۰ میلیون تومان بوده، مشمول این توافق نامه می شوند.

وی بیان کرد: اگر مالیات قطعی عملکرد صاحبان این مشاغل در سال ۹۷، از صفر تا مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد، هیچ افزایشی برای مالیات عملکرد آن ها در سال ۹۸ لحاظ نخواهد شد و همان مبلغ به عنوان مالیات منظور می شود.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان اضافه کرد: کسانی که مالیات تشخیص و قطعی آن ها در سال ۹۷، از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان است، مالیات آن ها با چهار درصد افزایش نسبت به مالیات سال ۹۷، محاسبه می شود.

هزارجریبی از افزایش هشت درصدی مالیات صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی پنج میلیون الی ۱۰ میلیون تومان خبرداد و گفت: همچنین کسانی که مالیات آن ها ۱۰ میلیون تومان به بالا است افزایش ۱۲ درصدی مالیات برای آن ها در نظر گرفته می شود.

وی تاکید کرد: صاحبان مشاغلی که تمایل به استفاده از شرایط این دستورالعمل و توافقنامه را دارند باید از طریق پایگاه اینترنتی مالیات اقدام کرده و تا پایان مردادماه مراتب را به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند.

هزارجریبی افزود: مودیان می‌توانند از طریق همین سامانه نسبت به فعال کردن گزینه ابلاغ الکترونیک خود هم اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در صورت محرز شدن عدم صداقت مودیان در میزان درآمد، آن ها مشمول جریمه شده و از معافیت های مالیاتی هم محروم خواهند شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار