فرمانده انتظامی گلستان گفت: در چهار ماه نخست امسال ۷۹ درصد دستگیرشدگان جرائم در استان بیکار و دیپلم و‌زیر دیپلم بوده‌اند.

۷۹ درصد مجرمان گلستان بیکار بودند/ نقش موتورسیکلت در تولید جرم و‌ تصادف

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، محمدسعید فاضل دادگر صبح امروز در جلسه تجلیل از خبرنگاران استان به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: رشد و توسعه اجتماعی مستلزم امنیت و سلامت است و پلیس به برخورد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.
وی ادامه داد: شاید پلیس بیش از هر سازمانی با مشکلات مردمی رو در رو است و خبرنگاران پل بسیار مهم ارتباطی بین مردم و پلیس هستند.
فرمانده انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی پدیده پیچیده و مرکبی است که برای حل آن عظم همه جانبه نیاز است.
دادگر گفت: فضای جدیدی را در پلیس گلستان مبتنی بر حقیقت‌گرایی و واقعیت‌گرایی ایجاد کرده‌ایم و پلیس در بخش عمده‌ای از تصمیم‌گیری‌های مختلف استان نقش‌آفرین است.
وی تاکید کرد: پلیس در استان گلستان فعالیت‌های مختلفی را انجام داده و در‌ حوزه پیشگیری و مقابله موفق شدیم تلاشی را به عرصه ظهور برسانیم که احساس امنیت در استان گلستان در سطح بالایی قرار دارد.
فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: امروز در گلستان متاسفانه موتورسیکلت‌های بی‌سر و سامان بسیار زیادی فاقد پلاک و ایمنی وجود دارد که علاوه بر تاثیرات ترافیکی تاثیرات بدی در حوزه امنیت هم دارد.
دادگر گفت: بخش مهمی از سرقت‌های استان توسط همین موتورسیکلت‌های بی‌سر و سامان در حال شکل‌گیری است و حتی بخش مهمی از تصادفات هم توسط همین وسایل نقلیه به وقوع می‌پیوندد
وی اضافه کرد: سلاح‌های غیرمجاز به‌خصوص سلاح‌های شکاری غیرمجاز و‌ تیراندازی‌های مکرر که منجر به جرم‌می‌شود موضوع دیگری است که باید برای آن اندیشه و تدبیر کرد چون با توجه به کاهش آستانه تحمل بخشی از مردم، وجود سلاح مزید بر‌علت می‌شود که جرم به سادگی شکل بگیرد.
فرمانده انتظامی گلستان گفت: ساماندهی خانه‌های مسافر و بوم‌گردی و مسافربران شخصی آسیب‌های جدی را در حوزه نظم و امنیت در استان وارد کرده که موضوع را شفاف به استانداری و نهادهای متولی بیان کردیم و به توان شما خبرنگاران نیز احتیاج داریم که در این مسیر موفق باشیم.
دادگر بیان کرد: طی چهار ماه ابتدای سال جاری وقوع سرقت‌ها در استان گلستان ۱۲ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: ۷۰ درصد سرقت‌ها در سال جاری کشف شده است و تلاش شبانه‌روزی پلیس برای کشف سرقت‌ها و‌ جرائم است.
 وی اضافه کرد: ۲۲ درصد مجرمان دستگیر شده توسط پلیس گلستان مربوط به جرم سرقت، ۱۴ درصد معتادان، سه درصد قاچاقچیان کالا، پنج درصد قاچاق مواد مخدر، دو‌ درصد جرائم امنیتی، دو‌ درصد جرائم مالی و ۱۳ درصد مفاسد اجتماعی و ۳۸ درصد مربوط به سایر جرائم بوده است.
فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد: ۶۴ درصد مجرمان دستگیر شده بین ۲۵ تا ۳۹ سال سن داشتند، ۱۸ درصد بین ۱۵ تا ۲۴ سال، ۱۷ درصد ۴۰ سال به بالا و یک درصد تا ۱۴ سال سن داشتند.
دادگر گفت: ۷۹ درصد مجرمان بیکار بوده و ۹۰ درصد دیپلم و‌ کمتر از دیپلم بوده‌اند و ۲۱ درصد شاغل و دو درصد تحصیلات عالی داشتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار