رئیس پلیس فتا استان گلستان از دستگیری متهمی خبر داد که مبلغ سه میلیارد ریال از حساب شهروند گرگانی برداشت کرده بود.

سرقت اینترنتی از حساب پیرمرد گلستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرهنگ ابراهیم پرسا،رئیس پلیس فتا استان گلستان در تشریح این خبر گفت: در پـی وصـول یک فقـره مـرجـوعـه قضـایی در خصـوص شکایت احدی از شهروندان مبـنـی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، موضوع به‌طور ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با  تحقیقات صورت گرفته مشخص شد کلیه وجوه کسر شده از حساب شاکی به‌حساب صاحب یک فروشگاه واریزشده که در ادامه پس از هماهنگی با مقام قضایی، فرد مذکور شناسایی و طی یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

سرهنگ پرسا تصریح کرد: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی بود اما پس از رؤیت ادله غیرقابل‌انکار به جرم خود اعتراف کرد و اذعان داشت: هنگامی‌که شـاکـی از فروشگاهم خرید می‌کرد با توجه به کهـولـت سـن وی، کارت و رمز وی را دریافت کرده و پس از فعال‌سازی رمـز دوم، در زمان دیگری مبـالـغ را طی چند مرحله از حسابش برداشت کردم.

این مقام انتظامی یادآور شد: در ادامه پس از تکمیل تحقیقات، متهم  تحویل مقامات قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان ضمن توصیه به شهروندان در خصوص مراقبت از کارت‌بانکی و اطلاعات حساب خود، از آنان خواست: کارت و رمز  آن را در اختیار افراد غریبه قرار نداده و سامانه پیامکی و نیز رمز پویای حساب بانکی خود را فعال کنند و در صورت نیاز به دریافت مشاوره و یا گزارش موارد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه نمایند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار