​حجت الاسلام نیشابوری گفت: با توجه به دستورالعمل های برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر در ستاد کرونا و عدم برگزاری برنامه های متمرکز، مراسم طوق بندان و برپایی خمیه ممنوع است.

​ممنوعیت برگزاری مراسم طوق بندان و برپایی خمیه در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، حجت الاسلام «حسن مهاجر نیشابوری» ظهر امروز (دوشنبه 27 مرداد) کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان گرگان اظهار کرد: در راستای تعادل بخشی بین سلامت شهروندان در ایام سوگواره حسینی دستورالعملی به منظور رعایت ضوابط برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر در نظر گرفته شده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان ادامه داد: در ایام محرم و صفر سلامت مردم واجب تر از برگزاری هر مراسم است و در گذشته شاهد تعطیلی حج و اماکن متبرکه بودیم و از تعطیلی مراسمات ترسی نداریم و قطعا به متخلفان تذکر داده و برخورد می کنیم.

 

حجت الاسلام نیشابوری بیان کرد: در مهار و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مساجد و هیئت های مذهبی خوش درخشیدند و در این برهه نیز هیئت ها از تمام ظرفیت خود استفاده می کنند تا مراسم سوگواره های حسینی را به نحوه احسن مدیریت کنند.

 

وی بابیان اینکه دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری برای دستگاه های اجرایی استان ارسال شده است، بیان کرد: دستگاه های مختلفی از حوزه های دینی، نیروی انتظامی، دادستانی، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و غیره مسئولیت نظارت بر برگزاری مراسم های محرم و صفر را برعهده دارند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان بیان کرد: یکی از وظایف تبلیغات اسلامی برای برگزاری مراسم محرم هماهنگی با همه گروه های هدف شورای هیئت های مذهبی، هیئت امنای مساجد و غیره است و یکی دیگر از وظایف ما اقناع از طریق علما، مسئولان و کارشناسان است.

 

حجت الاسلام نیشابوری بیان کرد: هر خانه یک حسینیه پویشی است که در این ایام کرونا در فضای مجازی شکل گرفته است و با نصب پرچم سیاه بر سردرب منازل در ایام محرم می توانیم ارادت خود را به اباعبدالله الحسین (علیه السلام) نشان دهند.

 

وی افزود: هیئت ها برای برگزاری مراسم باید مجوز بگیرند و به این منظور برای برگزاری مراسم باید در سامانه بیرق ثبت نام کنند و همچنین پروتکل های بهداشتی رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همراه داشتن ماسک در مراسم عزاداری تاکید شده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان با بیان اینکه سفره اندازی در مراسم و مجالس اکیدا ممنوع است، افزود: برگزاری مراسم دسته روی هیئت های عزاداری و تجمع هیئت ها در چهار راه میدان امسال با توجه به شرایط کرونا برگزار نمی شود.

 

حجت الاسلام نیشابوری با بیان اینکه امسال برگزاری خیمه گاه و برپایی چادر عزاداری را نخواهیم داشت، متذکر شد: با توجه به دستورالعمل های برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر و عدم برگزاری برنامه های متمرکز مراسم طوق بندان و برپایی خمیه در گرگان ممنوع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار