مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای ایجاد هزار و ۸۵ فرصت شغلی جذب شد.

جذب بیش از ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در نواحی صنعتی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الله خلیل‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: برای جذب این میزان سرمایه گذاری، ۴۱ فقره قرارداد واگذاری زمین به مساحت ۲۳ هکتار با متقاضیان واجد شرایط بسته شده است.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری متقاضیان در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در حوزه های مختلف از جمله کانی غیرفلزی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی و نساجی است.

به گفته وی توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راه اندازی واحدهای تولیدی از مهم‌ترین برنامه های سال های اخیر شرکت شهرک های صنعتی گلستان است.

خلیل زاده همچنین از توسعه ۲۵۰ هکتاری مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی استان در سال جاری خبر داد و افزود: از سال ۸۹ تا ۹۵، محدوده شهرک ها و نواحی صنعتی گلستان بدون تغییر باقی مانده بود اما امسال تاکنون ۱۰۰ هکتار به مساحت شهرک صنعتی گنبدکاووس افزوده شده و قرار است تا پایان سال ۸۰ هکتار به شهرک صنعتی گمیشان و ۴۰ هکتار به ناحیه صنعتی دهنه در کلاله اضافه شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان، پیگیری ایجاد ۲ ناحیه صنعتی با مشارکت بخش خصوصی را از دیگر برنامه های امسال این شرکت برشمرد و گفت: پارسال نیز مجوز ایجاد ۲ ناحیه صنعتی با مشارکت خصوصی در چن‌سولی آق قلا و دوزالوم گنبدکاووس اخذ شد که ناحیه صنعتی چن سولی در مرحله نقشه برداری بوده و دوزالوم نیز آماده بهره برداری برای جذب سرمایه گذاران است.

به گفته وی گلستان ۱۰ ناحیه صنعتی دولتی دارد که ظرفیت بیشتر آن ها برای جذب سرمایه گذار تکمیل است.

گلستان ۲۴ شهرک، ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی (شهرک هزار هکتاری اترک) با مساحت ۲ هزار و ۴۱ هکتار دارد که در این شهرک ها و نواحی صنعتی ۷۶۶ واحد بهره بردار با اشتغال ۱۴ هزار و ۳۲۵ نفر و سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال مشغول فعالیت هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار