معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان از شناسایی 400 واحد تولیدی راکد و نیمه‌فعال در استان خبر داد و گفت: با مصوبات ستاد تسهیل و کلینیک عارضه‌یابی تعداد 80 واحد تولیدی امسال به چرخه تولید برگشتند.

شناسایی 400 واحد تولیدی راکد و نیمه‌فعال در گلستان/ 80 واحد به چرخه تولید برگشتند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، ابراهیم کریمی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان جزو نخستین استان‌هایی بود که نسبت به راه‌اندازی کلینیک عارضه‌یابی اقدام کرد و تا به امروز بانک اطلاعاتی کامل از واحدهای تولیدی که یا در تملک بانک‌ها قرار گرفتند و یا راکد هستند، و یا به صورت نیمه‌فعال و یا فعال با ظرفیت کم فعالیت می‌کنند در حال جمع‌آوری است که طی یک ماه آینده جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کلینیک عارضه‌یابی جزو پیشنهادات استان به کشور مطرح شد از پایلوت استان در اجرای این طرح و ابلاغ آن برای اجرا در سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها باید انجام شود تا از موازی کاری جلوگیری شود.

*شناسایی 400 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: تاکنون 400 واحد راکد و نیمه فعال را در استان شناسایی کردیم که جزئیات آن در آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

کریمی با اشاره به اینکه عارضه‌یابی واحدهای تولیدی استان نتایج خوبی به همراه خواهد داشت، بیان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان نیز فعال است جلسات این ستاد به طور مستمر تشکیل می‌شود که خوشبختانه در بسیاری از جلسات مشکل تعداد زیادی از واحدهای تولیدی برطرف شده است.

وی گفت: بسیاری از استان‌های صنعتی به سمت استمهال رفتند اما در استان گلستان تلاش کردیم تا کمک کنیم واحدهای تولیدی راه‌اندازی شوند به همین دلیل عملکرد استان گلستان در ستاد رفع موانع تولید رتبه پنجم را در سطح کشور به دست آورده است.

*110 هزار هکتار از اراضی گلستان زهکشی شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان بیان کرد: ظرفیت تسهیلات در استان گلستان به قدری است که هیچ مراجعه کننده‌ای در این زمینه بی پاسخ نمی‌ماند و دستگاه‌های مختلف در این زمینه می‌توانند مطالبات مردم را پاسخگو باشند.

کریمی با اشاره به مهاجرت معکوس مردم به روستاها گفت: ارائه تسهیلات و ایجاد اشتغال روستایی سبب شده تا تحول خوبی در مناطق روستایی حاصل شود و خیلی از مردم امید بازگشت به روستا پیدا کردند.

وی در خصوص زهکشی اراضی استان ابراز کرد: این پروژه یکی از اقدامات شایسته دولت در بخش کشاورزی بود که امروز میزان زهکشی اراضی در استان گلستان به ۱۱۰ هزار هکتار رسید.

*توسعه گلخانه در گلستان به عدد 280 هزار هکتار رسید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به اینکه توسعه گلخانه در استان از پنج هکتار به ۲۸۰ هزار هکتار افزایش یافته است، گفت: تا پایان دولت تدبیر و امید توسعه این بخش چندبرابر خواهد بود.

کریمی در پایان بیان کرد: با مصوبات ستاد تسهیل و کلینیک عارضه‌یابی تعداد ۸۰ واحد تولیدی امسال به چرخه تولید برگشتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار