حجت الاسلام نیشابوری گفت: حفظ جان مردم واجب تر از برگزاری مراسم عزاداری است.

حفظ جان مردم واجب تر از برگزاری مراسم عزاداری است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، حجت الاسلام «حسن مهاجر نیشابوری» صبح امروز (چهارشنبه 29 مرداد) در ستاد شهرستانی کرونا اظهار کرد: با دهیاران، مبلغان و هیئت های مذهبی در سطح روستاهای استان گلستان نشست هایی برای رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم سوگواری محرم برگزار شده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان ادامه داد: حفظ جان مردم واجب تر از برگزاری مراسم عزاداری است و با این مهم تاکیدات فراوانی شده است.

 

حجت الاسلام نیشابوری خاطرنشان کرد: در سطح روستاها دهیاران با ما همکاری لازم را دارند و دغدغه های برگزاری مراسم را از سوی دهیاران پیگیری خواهیم کرد.

 

وی گفت: هیئت های خانگی برای برگزاری مراسم های سوگواری حسینی در ایام محرم و صفر مجوزی دریافت نمی کنند و تحت کنترل نهادی نیز قرار ندارند و برای ما مقدور نیست که بتوانیم این هیئت های خانگی را سرکشی کنیم.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان با بیان اینکه مردم جامعه باید در مراسم به پروتکل های بهداشتی اهتمام داشته باشند، ابراز داشت: در حوزه فرهنگی جلسات توجهی متعددی برگزار کردیم و در حوزه اطلاع رسانی و اغناسازی تلاش زیادی انجام شده است.

 

حجت الاسلام نیشابوری تاکید کرد: با توجه به اینکه هیئت امنای مسجد احکام خود را از اوقاف دریافت می کنند نیاز است که این نهاد در برگزاری مراسم و رعایت دستورالعمل با این هیئت امنا نظارت داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت همه هیئت ها باید با مجوز اتفاق بیفتد، افزود: هیئت های مذهبی و مساجد برای برگزاری مراسم باید وارد سامانه بیرق شوند و مجوز لازم برای برگزاری مراسم را دریافت کردند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار