رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان جزئیات ماموریت‌های این سازمان در میان مدت، از اعلام نتایج آزمون مدارس استعدادهای درخشان در هفته اول شهریورماه خبر داد.

نتایج آزمون مدارس استعدادهای درخشان هفته اول شهریور اعلام می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در خصوص ماموریت و سیاست‌های اصلی این سازمان گفت: «ما 3 کار مهم را به عنوان برنامه میان مدت در سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مد نظر داریم تا بتوانیم آن را در طول فعالیت خود اجرایی کنیم».

یاوری به این 3 مأموریت و سیاست اشاره کرد و افزود: «افزایش فعالیت‌های سمپاد برای دانش‌آموزانی که خارج از این مدارس درس می‌خوانند، یکی از این سیاست‌ها است تا بتوانیم تمام بچه‌ها و دانش‌آموزان علاقه‌مند را وارد مدارس سمپاد کنیم».

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان فعالیت دوم و سیاست مهم این سازمان را افزایش شناسایی دانش‌آموزان برای بروز استعدادهای آنان دانست و عنوان کرد: «ایجاد و افزایش ارتباط بین فارغ التحصیلان مدارس سمپاد و علاقه‌مندان در این حوزه یکی دیگر از سیاست‌های سازمان است تا بتوانیم پرورشی فراگیر برای بروز استعدادهای دانش‌آموزان داشته باشیم».

وی در ادامه همچنین درباره اعلام نتایج آزمون استعدادهای درخشان گفت : نتایج این آزمون هفته اول شهریور ماه اعلام می‌شود.

براساس اعلام این سازمان این آزمون نهم و دهم مردادماه برای پایه‌های هفتم و دهم برگزار شد؛ ۲۱۳ هزار و ۸۸ نفر در پایه هفتم و ۱۱۷ هزار و ۵۲۸ نفر در پایه دهم ثبت‌نام کردند که در ۱۷۲۲ حوزه امتحانی در پایه هفتم و ۱۰۸۲ حوزه امتحانی پایه دهم باهم به رقابت پرداختند و بین این افراد ۱۷ هزار و ۳۲۷ نفر در پایه هفتم و ۱۱ هزار و ۸۷۵ نفر در پایه دهم پذیرش خواهند شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار