عملیات اجرایی زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی گلستان در شهرستان گمیشان با حضور مسئولان استانی آغاز شد.

زهکشی ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گمیشان، پیش از ظهر امروز با حضور هادی حق شناس و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی کلنگ آغاز عملیات اجرایی زهکشی در 50 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زمین زده شد.

استاندار گلستان با اشاره به ضرورت زهکشی اراضی استان برای افزایش تولید محصولات کشاورزی و همچنین نقش زهکش‌ها در اصلاح خاک و مدیریت سیلاب اظهار داشت: تاکنون حدود 70 هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شده که در افزایش تولید محصولات کشاورزی بسیار موثر بوده است.

وی بیان داشت: زهکشی اراضی استان از 3 هزار هکتار در سال 92 به بیش از 70 هزار هکتار رسیده است و امروز نیز عملیات اجرایی 50 هزار هکتار دیگر در شهرستان گمیشان آغاز می‌شود.

حق شناس گفت: با احتساب کلنگ‌زنی امروز 120 هزار هکتار از اراضی استان زهکشی می‌شود که سبب افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی خواهند شد.

وی افزود: یکی از مواردی که در تفاهم‌نامه با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) به امضا رسیده، موضوع زهکشی اراضی است که با توجه به توان بالای این قرارگاه امیدواریم بتوانیم اراضی اولویت‌دار استان را زهکشی کنیم.

گفتنی است بر اساس مطالعاتی که در دهه‌های گذشته انجام شده 280 هزار هکتار از اراضی گلستان به صورت اولویت‌دار نیازمند زهکشی است که پس از گذشت بیش از 2 دهه تاکنون 70 هزار هکتار آن زهکشی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار