مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان با اشاره به تولید روزانه ۷ تن زباله عفونی در استان گفت: زباله‌های عفونی بیمارستان‌های استان براساس پروتکل‌های بهداشتی جمع‌آوری و دفع می‌شود.

تولید روزانه ۷ تن زباله عفونی در بیمارستان‌های استان گلستان / پروتکل‌های بهداشتی در دفع زباله‌ها رعایت می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، محسن سمیعی ظهر امروز در نشست خبری اظهارداشت: با توجه به شیوع کرونا در استان گلستان روزانه بیش از 7 تن زباله‌های عفونی از بیمارستان‌ها جمع‌آوری، حمل و دفن بهداشتی می‌شود.

وی گفت: طبق مصوبه کارگروه مدیریت پسماند دانشگاه علوم پزشکی با تعامل نظام پزشکی، مطب‌ها و درمانگاه‌ها مکلف به عقد قرارداد برای مدیریت پسماندهای عفونی شدند که این مصوبه در شهرهای استان به اجرا درآمده است.

سمیعی افزود: زباله‌های جمع‌آوری شده پس از حمل توسط ماشین مکانیزه به محل ترانشه مخصوص پسماندهای پزشکی منتقل و با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی خاکدهی و آهک پاشی می‌شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر پسماندهای بیش از 300 مرکز درمانی در سطح استان جمع‌آوری می‌شود که با توجه به مصوبه شورای سلامت استان در آینده نزدیک مراکز بیشتری را پوشش خواهد داد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گفت: نقش مشارکت شهروندان و توجه به مسئولیت اجتماعی در پیشگیری از انتشار بیماری و این ویروس بسیار حائز اهمیت است.

وی از شهروندان خواست اقلامی نظیر ماسک و دستکش‌ها را پس از مصرف در کیسه‌های پلاستیکی محفوظ گذاشته و درب آنها را بسته و در سطل زباله در بسته قرار دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار