سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان خبر داد

میقانی از اجرای طرح هاتفان امید با مشارکت بیش از ۱۵۰ پزشک و پیراپزشک در گلستان خبر داد و گفت: در این طرح به بیش از ۲۵ هزار گلستانی مشاوره کرونایی ارائه شد.

مشاوره کرونایی به بیش از ۲۵ هزار گلستانی در طرح «هاتفان امید»

به گزارش گلستان ۲۴؛ «فرهاد میقانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان، با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه سرنگ سازی گفت: این پروژه به دلیل کمبود اعتبار مسکوت مانده است و با توجه به بازدیدی که دبیرکل جمعیت هلال احمر از کارخانه سرنگ سازی گلستان داشتند وعده های خوبی در خصوص این کارخانه داده شد که امیدوارم با حمایت مسئولان و رفع مشکلات اعتباری به سرانجام برسد.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان ادامه داد: در بحث کرونا اهدای تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی بالغ بر 7 میلیارد و 700 میلیون ریال از سوی نیکوکار گنبدی اهداء شده است، البته این نیکوکار گنبدی برای مراکز کل کشور بانک امانات پزشکی را تهیه کردند.

 

وی به راه اندازی ایستگاه غربالگری کرونا در سطح استان گلستان اشاره کرد و گفت: بیش از 216 هزار نفر در گلستان از خدمات ایستگاه غربالگری کرونا بهره مند شدند.

 

میقانی به راه اندازی نقاهتگاه برای خدمات دهی به 200 بیمار کرونایی اشاره کرد و افزود: طرح هاتفان امید از جمله طرح های ماندگار جمعیت هلال احمر در مقابله با کرونا بود که در این طرح بیش از 150 پزشک و پیراپزشک با ما همکاری داشتند و به بیش از 25 هزار نفر خدمات ارائه کردند.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان تأکید کرد: از آنجایی که سالمندان به دلیل ترس و وحشت ناشی از ابتلا به کرونا امکان خروج از منزل را نداشتند در طرح هاتفان امید جامعه هدف ما سالمندان بودند و پزشکان و پیراپزشکان در مراکز تعیین شده به صورت تلفنی با این قشر ارتباط گرفته و به ارائه مشاوره درمانی می پرداختند.

 

وی یادآور شد: جمعیت هلال احمر گلستان برای پیشگیری از شیوع کرونا، 5 هزار و 761 خودرو، 401 خیابان و بیش از 19هزار باب مغازه را ضدعفونی و گندردایی کرده است.

 

میقانی از توزیع 144 هزار ماسک در استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: همچنین 12 هزار و 500 دستکش و  یک هزار و 190 ژل ضدعفونی کننده بین مردم توزیع شده است.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه خیرین ابراز علاقه مندی کردند تا در مرحله دوم تهیه اقلام بهداشتی مشارکت کنند، گفت: بیش از 21 هزار سبد غذایی در بحث کمک مؤمنانه و کمک به معیشت اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار