مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد

قادری گفت: ایستگاه لرزه نگاری علی آبادکتول با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

​بهره برداری از ایستگاه لرزه نگاری علی آبادکتول با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، ایستگاه زلزله نگاری علی آبادکتول در رشته کوه های البرز بر روی گسل 600 کیلومتری استان های مازندران، گلستان به سمنان نصب شده است.

 

این ایستگاه از سه بخش لرزه سنجی، آماده سازی اطلاعات و ارسال کننده ماهواره ای تشکیل شده است و به محض و وقوع زلزله هر گونه اطلاعات زمین لرزه در کمتر از پنج ثانیه به مرکز ارسال می شود تا اقدامات بعدی در دستور کار قرار گیرد.

 

مدیرکل مدیریت بحران گلستان شامگاه امروز(یکشنبه ۲ شهریور) در این باره گفت: ایستگاه زلزله نگاری علی آبادکتول دومین ایستگاه زلزله نگاری بعد از منطقه دشتی گلستان در منطقه مراوه تپه است که با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان راه اندازی شده است.

 

«سیدرضا قادری» ادامه داد: خط گسل سراسری شمال البرز یکی از محورهای لرزه خیز کشور محسوب می شود از این رو انجام اقدامات پیشگیرانه و اتخاذ تمهیدات لازم برای مقابله با حادثه زلزله احتمالی ضروری است.

 

وی بر لزوم تقویت داده های ناشی از حادثه زلزله تأکید کرد و یادآور شد: باید داده های ما در حوزه زلزله تقویت شود و در وهله نخست ساختمان های ما بر اساس داده های موجود مقاوم ساخته شود و سپس اقدامات مقابله ای در دستور کار قرار گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار