مدیر حج و زیارت گلستان گفت: مرحله دوم پرداخت هزینه سفر ثبت نام شدگان در کاروان‌های حج تمتع، فردا آغاز می‌شود.

فردا آغاز پرداخت مرحله دوم هزینه سفر ثبت نام شدگان در کاروان‌های حج تمتع
به گزارش گلستان ۲۴؛ سید علی میر قاسم پور مدیر حج و زیارت گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: سامانه نوبت دهی سازمان حج و زیارت برای پرداخت مرحله دوم هزینه سفر حج تمتع ۱۴۰۰، فردا فعال می‌شود.

این مقام مسئول گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و تثبیت نرخ ارز برای زائرینی که مرحله اول هزینه سفر خود را پرداخت کرده اند و به منظور تامین ارز مورد نیاز حج مقرر شد زائرین ثبت نام شده، مرحله دوم هزینه سفر خود برای خرید الباقی ارز را پرداخت کنند تا با پرداخت به حساب بانک مرکزی، ارز اختصاص یافته زائران تهیه شود.

او ادامه داد: سامانه نوبت دهی برای دریافت قسط دوم حج تمتع سال آینده از ساعت ۱۰ صبح فعال و به مدت ۱۰ روز برای پرداخت دومین مرحله هزینه سفر حج، فعال خواهد بود.

میرقاسم پور گفت: در حج آینده در صورت عادی بودن شرایط، زائرین مطابق سهمیه تعیین شده برای انجام مناسک حج راهی سرزمین وحی خواهند شد.

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه مرحله دوم هزینه سفر زائران اعزامی به سرزمین وحی به تناسب گروه قیمتی کاروان‌ها تعیین شده است، گفت: هزینه مرحله دوم واریزی از مبلغ هفت میلیون تومان تا ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان علی الحساب تعیین شده و اگر زائری به هر دلیل از پرداخت قسط دوم خود، خودداری کند به معنای عدم تمایل به استفاده از ارز با نرخ مصوب حج تمتع ۹۹ برای حج سال ۱۴۰۰ است.

او همچنین درباره واریز نکردن قسط دوم توسط زائران و پیامد‌های ناشی از آن گفت: اگر به هر دلیلی زائری نتواند مرحله دوم هزینه سفرخود را در فرصت اعلام شده واریز کند سهمیه اعزام آن به سفر حج از بین نخواهد رفت، اما ارائه ارز در زمان اعزام بر اساس نرخ مصوب جدید دولت محاسبه خواهد شد و اولویت اعزام با پرداخت کنندگان مرحله دوم هزینه سفر با شرایط و سهمیه تعیین شده خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار