مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان در برنامه زنده تلوزیونی خانه محبت چگونگی آغاز سال تحصیلی جدید با توجه به ادامه دار شدن وضعیت کرونا ویروس سه وضعیت سفید، زرد و قرمز را در زمان بازگشایی مدارس تشریح کرد.

حضور مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در برنامه زنده تلویزیونی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، احسان گوهری راد صبح روز دوشنبه 3 شهریور 99 با حضور در برنامه زنده تلویزیونی خانه محبت درباره چگونگی آغاز سال تحصیلی جدید گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا برای اینکه بتوانیم بخشی از عقب ماندگی‌های درسی را جبران کنیم سال تحصیلی آینده از ۱۵شهریور آغاز خواهد شد و با سه وضعیت مواجه هستیم که ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت آن را تعیین کرده است.

وی با اشاره به وضعیت سفید، زرد و قرمز ادامه داد: وضعیت سفید بدین معنا نباید تلقی شود که خطری وجود ندارد و فاصله‌گذاری اجتماعی باید در مدارس رعایت شود و حتی در این وضعیت نیز 20 درصد کلاسها برای رفع اشکال، تکلیف دهی و برگزاری بصورت مجازی در بستر شبکه شاد خواهد بود.

گوهری راد اضافه کرد: در وضعیت زرد بیش از ۵۰درصد برنامه آموزشی در فضای مجازی خواهد بود زیرا بخش زیادی از دانش‌آموزان ممکن است امکان حضور در مدرسه را به دلیل رعایت فاصله اجتماعی نداشته باشد بخش اصلی مسئولیت این موضوع و ساماندهی دانش‌آموزان با مدیر مدرسه است و دانش‌آموزان باید اطلاعیه‌ مربوط به این مساله را از مدرسه دریافت و عمل کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان افزود: در وضعیت قرمز قطعاً به دلیل فاصله‌گذاری اجتماعی که دانش‌آموزان نمی‌توانند به مدرسه بروند تمام برنامه‌های آموزشی در بستر شاد صورت می‌گیرد.

ایشان از تهیه توزیع بسته های آموزشی مهارت محور ویژه دانش آموزانی که به اینترنت و فضای مجازی دسترسی ندارند خبر داد.

وی در پاسخ به سوال پیامکی بینندگان این برنامه که آیا ثبت نام دانش آموزان در پیش دبستانی الزامی است؟ گفت: پیش دبستانی جزو دوره اجباری تحصیلی در آموزش و پرورش تلقی نمی گردد اما بخشی از محتوای پایه اول به خصوص برای دانش آموزان دو زبانه در پیش دبستانی آموزش داده می شود.

گوهری راد در راستای پاسخ به دیگر سوال مخاطبان برنامه خانه محبت در رابطه با هزینه های آموزش و مصرف اینترنت در فضای مجازی گفت: کلیه آموزش ها در فضای مجازی فقط در بستر شبکه شاد انجام میگیرد که بصورت یک سوم تعرفه عادی محسوب می گردد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار