حجت الاسلام ولی نژاد گفت: هر هیئتی که قصد عزاداری در روز تاسوعا و عاشورا دارد در یک فضای ثابت می تواند این کار را انجام دهد و حق دسته روی را تحت هیچ عنوانی ندارد.

دسته روی در تاسوعا و عاشورا ممنوع است/ همراهی هیئت های مذهبی گلستان با ستادکرونا در دهه نخست محرم

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در دهه محرم تمهیدات و مقدمات کافی را برای برگزاری برنامه ها به توجه به دستورالعمل های بهداشتی از سوی ستاد کرونا انجام شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: در ایام محرم برنامه ها بر اساس دستورالعمل ستادملی کرونا برگزار می شود و در روز تاسوعا و عاشورا برنامه جانبی نخواهیم داشت و دسته روی ها ممنوع است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد ابراز داشت: هر هیئتی که قصد عزاداری در روز تاسوعا و عاشورا دارد در یک فضای ثابت می تواند این کار را انجام دهد و حق دسته روی را تحت هیچ عنوانی ندارد.

 

وی با بیان اینکه اطعام دهی و سفره اندازی در این ایام محرم ممنوع است، افزود: توصیه های لازم برای ایام تاسوعا و عاشورا به هیئت های مذهبی انجام شده است و در سنوات گذشته چند روستا و یا چند هیئت در یک نقطه جمع می شدند و امسال این مهم اتفاق نمی افتد و توصیه ما این بود افراد سنین بالا از خانه بیرون نیایند و افراد بیمار در منازل بمانند و از طریق تلوزیون و رادیو می توانند از فضای معنوی محرم بهره مند شوند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تاکید کرد: گزارش ها حاکی از همکاری هیئت های مذهبی در ایام محرم است و در صورت تخلف تذکرات لازم نیز به برخی از هیئت ها صادر می شود و همراهی خوبی نیز چهره های مذهبی و فرهنگی، علما و مداحان در این ایام داشتند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد ابراز داشت: از صبوری، خویشتن داری، همراهی و تعامل هیئت های مذهبی و برخی از دستگاه های اجرایی در این ایام تشکر می کنیم و  امیدواریم این ویروس منحوس از سر مسلمانان هرچه زودتر رفع شود.

 

وی بیان کرد: هیئت های مذهبی و فعالان مساجد استان گلستان در حوزه مبارزه با کرونا و یا جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خوشنام هستند و کمک زیادی برای پیشگیری از کرونا انجام دادند و برای کنترل ویروس نسبت ضدعفونی اماکن بزرگ و خیابان ها و معابر اقدام کردند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: همچنین فعالان هیئت های مذهبی در تولید و توزیع ماسک خوش نقش بودند و در بحث مواسات قدم های بزرگی را در استان برداشتند و خانواده های زیادی را توانستند از این کمک ها بهره مند کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار