با حضور استاندار گلستان صورت گرفت

کلنگ احداث واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله ۵.۱ ریشتری در شهرستان رامیان، ظهر امروز (سه شنبه ۱۸ شهریور) با حضور استاندار گلستان در روستای قورچای بود به زمین زده شد.

سرعت عمل بالای بنیاد مسکن/ احداث واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله در رامیان آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، کلنگ احداث واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله ۵.۱  ریشتری در شهرستان رامیان ۳۰ ساعت پس از وقوع زلزله ظهر امروز (سه شنبه ۱۸ شهریور) با حضور استاندار گلستان و سایر مسئولان در روستای قورچای رامیان به زمین زده شد.

 

زلزله ۵.۱  ریشتری در شهرستان رامیان منجر به خسارت به ۱۹۵ واحد مسکونی شده بود که از این تعداد 71 واحد مسکونی نیاز به مرمت و تعمیر و 124 واحد نیاز به احداث مجدد دارند.

 

روستای قورچای کانون زلزله در شهرستان رامیان بوده است.

 

به گفته «سیدمحمد حسینی» مدیرکل بنیاد مسکن گلستان، با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و کوهستانی بودن این مناطق و نزدیکی شروع فصل سرما، با هماهنگی و دستور رئیس بنیاد مسکن کشور و استاندار گلستان مقرر شد از طریق منابع داخلی بنیاد مسکن کلنگ شروع عملیات اجرایی احداث این واحدها آغاز شود.

 

وی در خصوص شرایط و حمایت از مالکان واحدهای خسارت دیده، افزود: نظارت رایگان بر ساخت واحدها، طراحی نقشه های معماری رایگان از سوی بنیاد مسکن، صدور پروانه های ساختمانی رایگان از سوی دهیاران و پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 15 ساله از منابع داخلی بنیاد از حمایت های بنیاد مسکن از خسارت دیدگان واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار