مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: زهکشی 18 هزار هکتار اراضی استان در حال انجام کار است که 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عملیات زهکشی 18 هزار هکتار گلستان با 60 درصد پیشرفت فیزیکی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، سید محسن حسینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص در خصوص با زهکشی اراضی اولویت‌دار استان اظهار کرد: زهکشی اراضی به بهبود خاک و کنترل سیلاب کمک می‌کند و تاکنون 10 هزار هکتار از زهکشی اراضی اولویت‌دار به اتمام رسیده است، 18 هزار هکتار در حال انجام کار است که 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 78 هزار هکتار نیز در دست مطالعه است که این اراضی در دست مطالعه در حد فاصل گنبدکاووس به آق‌قلا قرار دارد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال آبی تا کنون ۵۰۶ میلی‌متر باران در استان باریده است و این در حالی است که متوسط بارش در درازمدت در استان ۴۶۲ میلی‌متر بوده که افزایش ۱۰درصدی بارش‌ها را نشان می‌دهد اما این افزایش بارش‌ها منجر به افزایش عمق آبخوان‌های عمیق نشده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: همچنین رواناب در برخی رودخانه‌های استان تا ۴۸ درصد افزایش و در برخی موارد تا ۴۲ درصد کاهش پیدا کرده است، آبخوان‌های عمیق استان هم طی این مدت ۲۸ میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

* آبگیری اولیه سد «نرماب» در پایان سال ۱۳۹۹ انجام می‌شود
حسینی با بیان اینکه میزان آب‌تجدیدپذیر استان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب است، گفت: سرانه آب استان به ازای هر نفر یک‌هزار و ۲۰۰ تا یک‌هزار و ۳۰۰ متر مکعب است که نسبت به سرانه کشور کمتر است.

وی ادامه داد: میزان مصرف بخش‌های مختلف از بیش از 2 میلیارد متر مکعب مصرف فعلی استان، 10 درصد در بخش شرب، 84 درصد در بخش کشاورزی، سه درصد محیط زیست  و سه درصد نیز در بخش صنعت بوده است. 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در خصوص آخرین وضعیت سد نرماب گفت: در سال ۱۳۹۹ با حل جابه‌جایی سایت «جنگلده بالا» و تملک اراضی، بدنه سد پیشرفت بیشتری داشته است و آبگیری اولیه سد در پایان سال ۱۳۹۹ انجام می‌شود اما برای افتتاح کامل سد نیاز به تملک اراضی بیشتری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار