مبحث اصالت در حیوانات،غالبا بر پایه ژنتیک و انتقال پیام های ژنتیکی از نسل پدر و مادر به فرزند است ، اما اصالت در انسان مبنایی از اخلاق و انسانیت و فراتر از جسم گرایی دارد .

دیواری به نام گرگانی اصیل

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما ؛ مسعود شکیبا از فعالین فرهنگی اجتماعی شهر گرگان نوشت :

نوعی بیان در شهر گرگان وجود دارد؛تحت عنوان " گرگانی اصیل " ضمن احترام برای بزرگوارانی که به این نوع عنوان می پردازند،نظر دیگری را در این مورد ببینیم.

مبحث اصالت در حیوانات،غالبا بر پایه ژنتیک و انتقال پیام های ژنتیکی از نسل پدر و مادر به فرزند است ، اما اصالت در انسان مبنایی از اخلاق و انسانیت و فراتر از جسم گرایی دارد .

اصالت یعنی داشتن نگاه به ریشه های اخلاقی و انسانی ، یعنی داشتن نگاهی پاک و‌کمال طلب و ذاتی حقیقت جو ، پایه و ملاک و مبنایی بر پندار ،گفتار وکردار نیک .

یعنی برای حداقل های زیستی ،دست به هر کاری نزنیم. یعنی برای پیشرفت های جعلی و ثروت های نامشروع و کسب حرام تن به هر کار ندهیم.

در این نگاه در هر قسمتی از سفینه ای بنام زمین که همگی در آن قرار داریم،اگر نسبت به آن محدوده احساس مسئولیت کنیم و در تلاش برای بهبود شرایط آن محدوده هستیم و اگر درد افراد آن محدوده ما را به تفکر وا می دارد و دوست داریم تلاش کنیم تا شرایط بهتری برای آن محدوده و انسان‌های آن محدوده داشته باشیم،به هر نحو مقتضی،با نوشتن ،گفتن ،اعتراض کردن.پس قطعا اهل آن منطقه هستیم.

هر فردی که از آن سر دنیا هم بیاید برای محدوده و مردمی دل بسوزاند ،از جمله گرگان -گرگانی اصیل - خواهد بود ونه شخصی که خود را گرگانی اصیل می داند و سرمست فامیلی و ژنتیک خود هست،و نسبت به نابسامانی های شهر و اطراف خود بی تفاوت عبور می‌کند،چه نوعی از اصالت را برای خود در نظر می‌گیرد؟

اگر شخصی ببیند در محل تردد مردم پیر و جوان حفره ای وجود دارد و ‌امکان افتادن مردم  هست بی تفاوت  باشد ،و به جایی اعلام نکند در قبال آسیب دیگران به سهم خود مسوول است.

مجدد،اصالت بر مبنای اخلاق و انسانیت و مسولیت پذیری در قبال دیگران است.

به عنوان یک شهروند؛از تمام کسانی که برای این مرز و بوم صادقانه تلاش می‌کنند، ممنونم وآنها را فردی اصیل میدانم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار