رئیس بازرگانی داخلی صمت گلستان خبر داد

بابازاده به افزایش قیمت ۱۴ قلم کالا در بازار گرگان اشاره کرد و گفت: کاهش منابع موجودی انبار و مشکلات در تامین ارز نیمایی از دلایل افزایش قیمت ها است.

افزایش قیمت ۱۴ قلم کالا در بازار گرگان/ افزایش قیمت ۱۸ درصدی تخم مرغ در یک هفته گذشته

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «علیرضا بابازاده» صبح امروز (چهارشنبه 26 شهریور) در سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار گرگان اظهار کرد: در استان گلستان در دو دوره از ۱۵ تا ۲۴ شهریور و یک دوره از ۲۲ مرداد نسبت به ۲۴ شهریور قیمت های بازار رصد شد.

 

رئیس بازرگانی داخلی صمت گلستان ادامه داد: براساس این ارزیابی در یک هفته گذشته از 54 قلم کالا در یک ماهه گذشته 14 قلم کالا روند افزایش قیمت داشته است، 38 قلم کالا قیمت آن ثابت بود و یک قلم کالا نیز روند کاهش قیمت داشته است.

 

بابازاده به افزایش قیمت حبوبات به ویژه نخود اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل آن کاهش منابع موجودی انبار است و در واردات نیز در تامین ارز با مشکل رو به رو شدیم که این مهم منجر شده است که در سطح کشور موجودی نخود کاهش پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه میزان تقاضای ارز نیمایی به شدت افزایش پیدا کرده است و مشکلاتی در تامین ارز نیمایی به وجود آورده است، ابراز داشت: در خصوص کره نیز شاهد افزایش قیمت داشتیم که کره 100 گرمی از چهار تا پنج هزار تومان به هشت هزار تومانی رسیده است.

 

رئیس بازرگانی داخلی صمت گلستان بیان کرد: قیمت تخم مرغ نیز روند صعودی پیدا کرده است و از هفته گذشته تاکنون تخم مرغ 18 درصد افزایش قیمت داشته است و به 14 هزار و 500 تومان رسید.

 

بابازاده به افزایش نهاده های دامی مثل کنجاله سویا وذرت اشاره کرد و گفت: در بحث محصولات فولادی 10 تا 35 درصد افزایش قیمت داشتیم که بخشی از آن به دامنه ارز و بخشی دیگر مربوط به عرضه فلزات در بورس است.

 

وی به ثبات قیمت سیمان و مصالح ساختمانی اشاره کرد و افزود: سیب زمینی که برداشت فصلی آن در استان به اتمام رسیده است کمتر از 10 درصد افزایش قیمت داشته است و سایر کالاها در یک ماه گذشته قیمت آنها ثابت باقی مانده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار