مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت که با وجود گذشت ۱۱ روز از آغاز سال تحصیلی جدید هنوز ۳ درصد کودکان واجد شرایط تحصیل در مقطع اول ابتدایی این استان ثبت نام نکرده‌اند که با استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان، کارشناسان بهداشت، روحانیان و دهیاران، مانع ترک تحصیل آنان می‌شویم.

۳ درصد دانش‌آموزان پایه اول گلستان در مدارس ثبت نام نکردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ احسان گوهری‌راد روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع ۴۱ هزار ۵۰۰ دانش آموز مقطع ابتدایی گلستان تاکنون ۴۰ هزار دانش آموز در مدارس دولتی و غیر انتفاعی استان ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته بیش از ۹۸ درصد دانش آموزان واجد شرایط در پایه اول ابتدایی ثبت نام کرده بودند که کاهش یک درصدی تعداد ثبت نام امسال احتمالا از تبعات شیوع کرونا است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: همچنین در پایه نخست متوسطه اول از مجموع ۳۲ هزار دانش آموز، حدود ۳۱ هزار نفر معادل بیش از ۹۷ درصد و در پایه نخست متوسطه دوم از مجموع ۲۷ هزار دانش آموز حدود ۲۵ هزار دانش آموز معادل ۹۲ درصد ثبت نام کردند.

گوهری راد علت پایین بودن ثبت نام دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم را احراز نشدن شرایط لازم برای ثبت نام در رشته های نظری دانست و گفت: خانواده ها با وجود امکان تحصیل فرزندان در رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای، چشم انتظار افزایش ظرفیت رشته های نظری هستند و برای رسیدن به این هدف از چند ماه خانه نشینی فرزندان خود هم ابایی ندارند.

به گفته وی ۳۷۶ هزار دانش آموز گلستانی در حال تحصل در ۲ هزار و ۶۰۰ مدرسه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار