معاون آبزی پروری شیلات گلستان از شروع برداشت میگو در گمیشان خبرداد و گفت: تاکنون ۱۱۰ تن میگو برداشت و به مراکز فرآوری ارسال شده است.

برداشت میگو در گلستان به ۱۱۰ تن رسید

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمود سقلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۳۸۲ هکتار از مزارع پرورش میگوی گمیشان در سال جاری به زیر کشت میگو رفته است و تاکنون میگوهای برداشت شده وزن متوسط ۱۶ گرم را به دست آورده‌اند.

وی از برداشت ۱۱۰ تن میگو تاکنون خبر داد و افزود: کار برداشت میگو تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت و براساس برآوردها میزان برداشت، تا پایان فصل برداشت به ۵۰۰ تن و براساس سن رشد هم وزن میگوهای برداشت شده افزایش و به ۲۰ گرم و بالاتر خواهد رسید.

معاون آبزی پروری شیلات گلستان با اشاره به بروز بیماری لکه سفید در سال گذشته در مجتمع پرورش میگو گمیشان خاطرنشان کرد: میزان استحصال میگو در سال گذشته ۴۵۰ تن بود در حالی که استحصال میگو در سال ۹۷ در حدود دو هزار و ۵۰۰ تن بود.

سقلی گفت: امسال به عنوان اولین سال پرورش پس از بروز بیماری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است که خوشبختانه پرورش دهندگان با رعایت همه الزامات فنی و بهداشتی و با حداقل ذخیره سازی بدون بروز بیماری دوره پرورش را با بهترین شرایط و در نهایت محصول با کیفیت در حال سپری کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار