زمین لرزه 5.1 ریشتری اخیر که ۱۷ شهریور در رامیان به وقوع پیوست به بیش از ۷۵ منزل مددجویی در روستاهای «قورچای» و «ویرو» از توابع شهرستان رامیان خسارت وارد کرد.

خسارت ۱۰ میلیاردی زلزله رامیان به مددجویان بهزیستی/ 31 واحد مسکونی تخریب کامل شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی بهزیستی گلستان، در پی زمین لرزه‌‌ای به بزرگی ۵.۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین «ریشتر» ساعت ۲ و ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه بامداد ۱۷ شهریور ماه در عمق ۹ کیلومتری از سطح زمین که حوالی شهرستان رامیان در شرق استان گلستان رخ داد به بیش از ۷۵ منزل مددجویی در روستاهایی مانند «قورچای» و «ویرو» ازتوابع شهرستان رامیان خسارت وارد کرد.

این زمین لرزه که شدت آن در اغلب نقاط استان  نیز احساس شد، سبب ایجاد ترک در برخی واحدهای مسکونی که غالبا «کاه گلی» بودند، شد.

معاون توانبخشی بهزیستی گلستان در بازدید از این منطقه و دیدار با مددجویان و معلولین زیرپوشش روستاهای زلزله‌زده گفت: در پی این حادثه، ستاد مدیریت بحران بهزیستی در اسرع وقت تشکیل و به منظور برآورد خسارت و حمایتهای لازم از مددجویان و افرا دارای معلولیت زیرپوشش به منطقه اعزام شدند.

دهقان افزود: در حال حاضر این زلزله به بیش از ۷۵ منزل مددجویی خسارت وارد کرده است که از این تعداد ۳۱ واحد مسکونی تخریب کامل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از بین رفتن دامداری و دام، لوازم منزل و لوازم توانبخشی و... از دیگر مشکلات مددجویان در زلزله اخیر بود که با توجه به شرایط کنونی و زندگی در چادر، نیازهای آنها هم به وسایل توانبخشی و بهداشتی بیشتر شده است.

دهقان یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۰۰ عدد لوازم توانبخشی از قبیل ویلچر، سمعک، عصا، تخت، تشک مواج، واکر، دستشویی فرنگی و...، ۲۱۰ بسته پوشینه، ۶۰ بسته مواد شوینده و ضدعفونی کننده و ۵۰۰ عدد ماسک توزیع شد که این خدمات همچنان ادامه خواهد یافت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار