مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبر داد

حسینی گفت: برای مقاوم سازی واحدهای غیرمقاوم روستاهای شهرستان علی آباد کتول ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای مقاوم سازی واحدهای غیرمقاوم علی آبادکتول/ ۱۶ روستا در معرض خطر است

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سیدمحمد حسینی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: شهرستان علی آباد کتول دارای ۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار است که برای تمامی این روستاها طرح هادی تهیه شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: تاکنون طرح هادی در ۳۰ روستای شهرستان علی آباد کتول بازنگری شده است و طرح هادی در ۴۲ روستای شهرستان آغاز شده و این طرح در ۱۰ روستای به پایان رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ نیز حدود ۷ میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

حسینی اظهارداشت: از محل اعتبارات حوادث و تملک استانی و ملی نیز برای ۳۹ روستا و ۷۱ پروژه با ۶ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته و در حال انجام است.

 

وی گفت: تاکنون 13 هزار و 241 جلد سند مالکیت روستایی و ۸۰۰ جلد سند مالکیت شهری در شهرستان علی آباد کتول صادر شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به وجود ۱۶ هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستان علی آباد کتول، افزود: نیمی از این واحدها غیرمقاوم و ناایمن است و جا باید از تمامی راه ها و روش ها جهت جلوگیری از بروز هرگونه آسیب جانی و مالی توجه ویژه ای به این امر مهم شود.

 

وی، رتبه شهرستان علی آباد کتول را از نظر واحدهای مسکونی رتبه ۹ استان خواند و گفت: برای مقاوم سازی واحدهای غیرمقاوم شهرستان ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که در روزهای آینده ابلاغ خواهد شد.

 

حسینی ادامه داد: 16 روستای شهرستان علی آباد در معرض خطر است که ۵ روستا در حال مطالعه برای ایمن سازی و ۱۱ روستا نیازمند جذب اعتبار برای ایمن سازی است.

 

وی در خصوص طرح تامین مسکن جوانان و سهمیه ۲۱۶ واحدی شهرستان، گفت: بنیاد مسکن برای اجرای این طرح در سطح شهرستان آمادگی دارد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان، احداث ۲۵۰ واحد مسکونی در قالب طرح تامین مسکن محرومان با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان، احداث ۳ واحد مسکن ایتام با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان، احداث ۱۱ واحد در قالب طرح مسکن خانواده های دارای دو عضو معلول با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان را از اقدامات در دست اجرای بنیاد مسکن شهرستان علی آباد کتول برشمرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار