به مناسبت هفته دفاع مقدس امام جمعه گنبد و سرپرست شعبه گنبد مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با خانواده شهید روحانی اهل سنت دفاع مقدس «شهید باقی زاده» دیدار کردند.

دیدار امام جمعه و سرپرست شعبه گنبد مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با خانواده شهید «شهید باقی زاده»

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، به مناسبت هفته دفاع مقدس وگرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، حجت‌الاسلام ترابی امام جمعه گنبدکاووس و شابدین رئیس شعبه گنبد مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با همراهی آخوند محمد امین آدینه امام جمعه اهل سنت پیشکمر با خانواده شهید روحانی دفاع مقدس «شهید باقی زاده» در بخش پیشکمر شهر فراغی دیدار کردند.

 

روحانی شهید «نورمحمد باقی زاده» در سال ۱۳۴۷ در خانواده‌ای متدین و مذهبی در روستای آق باجی ولادت یافت.

 

 

پدر و مادرش که افرادی روستایی و اهل کار و کوشش بودند از راه کشاورزی امرار معاش می‌کردند با متولد گردیدن کودکشان امید به زندگی، دوباره یافتند و سرور آنها دوچندان گردید و به جهت علاقه به حضرت محمد(ص) و بهره‌مندی از نور نبوت نام او را نورمحمد نهادند.

 

نورمحمد تحصیلات ابتدایی را در همان روستای آق باجی شروع کرد و با علاقه وپشت‌کار به تحصیل ادامه داد و بعد از اتمام تحصیلات ابتدایی، با توجه به علاقه‌ ای که به تحصیلات علوم دینی داشت، رضایت والدین خود را جهت ورود به حوزه علمیه جلب کرد و در حوزه علمیه "قره بولاق» علی‌آباد مشغول فراگیری علوم دینی شد.

 

کسوت روحانیت آنچنان او را دگرگون کرده بود که گویی گمشده‌ای داشته که یک عمر به دنبال آن می‌گشته است و تازه آن را پیدا کرده است.

 

و اینگونه بود که از تجلیات علم و دانش و فهم قرآن بهره‌مند گردید و همین امر سبب گردید تا از عمق دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی شناخت و درک کافی و وافی برداشت کند.

 

با آغاز جنگ تحمیلی که از سوی استکبار جهانی به کشور شیعه نشین ایران تحمیل شده بود لباس رزم پوشید تا خصم را به عقب براند و اجازه ندهد از ناحیه نامحرمان به خاک جمهوری اسلامی تجاوز و زیان وارد گردد.

 

هر چند سنش کم بود ولی از نظر او برای دفاع از حریم دین و انقلاب در هر سن وسالی می‌شود قیام کرد.

 

مدت زیادی در جبهه‌ها سپری کرد و بر سینه سیاه خصم می‌تاخت و دل به الله داده بود تا او چه بخواهد و سرانجام در 4 تیرماه 67 ندای حق را لبیک گفت و به دریای ابدی پر گشود واینگونه بود که جاوید الاثر شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار