باقری گفت: در دو هفته انتهای شهریور میزان بستری کودکان در سن دانش آموزی بیشتر بود ولی دلیل آن بیماری بر اثر دیگر ویروس ها است.

​افزایش میزان بار بستری کودکان و نوجوانان در گلستان/ دو دانش آموز با تست مثبت کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «علی باقری» صبح امروز (چهارشنبه 9 مهر) در شورای اطلاع رسانی کرونای استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان در حال حاضر شرایط و وضعیت خوبی دارد و استان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد.

 

مدیر گروه بیماریهای واگیر و غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی گلستان بابیان اینکه شهرستان بندرگز در وضعیت قرمز است و ماه ها است که در این شرایط قرار دارد، ادامه داد: فرمانداری بندرگز در این مدت تلاش زیادی برای تغییر شرایط کرونا انجام داد ولی نیاز است که مردم همراهی لازم را در این زمینه داشته باشند.

 

باقری یادآور شد: شهرستان های آزادشهر، آق قلا، رامیان، گرگان، گنبدکاووس، کردکوی، کلاله، گالیکش در وضعیت  زرد و شهرستان های بندرترکمن، علی آبادکتول، گمیشان، مراوه تپه، مینودشت در وضعیت سفید کرونا قرار دارند.

 

وی افزود: از آبان ماه پیش بینی می کنیم که وارد موج سوم شیوع ویروس کرونا شویم و علت آن این است که از یک سو بیماری های ویروسی به ویژه در اطفال شیوع پیدا می کند و اتفاق دیگری نیز می افتد این است که ظرفیت آزمایشگاه های ما براثر افزایش میزان تقاضا کاهش پیدا خواهد کرد.

 

مدیر گروه بیماریهای واگیر و غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی گلستان بابیان اینکه در آبان و آذر سال گذشته شاهد آنفولانزای N1H1 بودیم که کودکان را بیشتر درگیر می کند، تاکید کرد: بیمارانی که در بیمارستان مشکوک به کرونا هستند آزمایش گرفته می شود و  به صورت روزانه 90 بیمار در استان آزمایش می دهند.

 

باقری بابیان اینکه ظرفیت انجام آزمایش کرونا از هر بیمار مشکوک به کرونا در استان وجود دارد، افزود: هفت هزار و 492 بیمار سرپایی و 32 هزار و 968 بیمار بستری به اعلام کرونا از ابتدای شیوع ویروس کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند.

 

وی گفت:  در دو هفته آخر شهریور افراد مشکوک به کووید 19 در سن دانش آموزی افزایش پیدا کرد ولی تنها دو  تست ها این کودکان و نوجوانان  مثبت گزارش شده است.

 

مدیر گروه بیماریهای واگیر و غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی گلستان  افزود: در دو هفته انتهای شهریور میزان بستری کودکان در سن دانش آموزی بیشتر بود ولی دلیل آن بیماری بر اثر دیگر ویروس ها بود.

 

باقری تاکید کرد: پرسنل بخش درمان، خانم های باردار، افرادی که در مراکز  بهزیستی نگهداری می شوند، زندانیان و بیماران دیالیزی و خاص نیز از دیگر گروه هایی هستند که به صورت رایگان به آنها واکسن آنفولانزا داده می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار