مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از پرداخت بیش از ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی استان در 6 ‌ماهه نخست سال ۹۹ خبر داد.

۱۴ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی گلستان پرداخت شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، احمد تجری اظهارکرد: به منظور حمایت از طرح های اشتغال زایی صنایع دستی از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه مبلغ ۱۴ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال تسهیلات به ۱۲۹ طرح اشتغال‌زایی صنایع‌دستی استان پرداخت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: از این میزان تسهیلات پرداختی مبلغ پنج میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال برای ۴۸ طرح در حوزه مشاغل خانگی به هنرمندان سطح استان پرداخت‌شده است.

تجری با اشاره به تسهیلات حوزه خسارت ناشی از سیلاب سال ۹۸ و همچنین پرداخت خسارت شیوع کرونا ویروس برای حوزه صنایع‌دستی استان گفت: در ۶ ماهه گذشته مبلغ یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال به چهار طرح صنایع‌دستی در حوزه تسهیلات جبران خسارت شیوع کرونا ویروس و همچنین مبلغ هفت میلیارد و ۲۰ میلیون ریال برای ۷۷ طرح صنایع‌دستی برای جبران خسارت ناشی از سیلاب سال ۹۸ به هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع‌دستی استان پرداخت‌شده است.

وی بیان کرد: بر اساس آمار ثبت‌شده در سامانه هنرمندان کشور، این استان ۳۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی دارد که ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر آنان پرونده تولید انفرادی و مابقی هم کارگاه تولیدی دارند که فعالیت بخشی از این هنرمندان به دلیل شیوع کووید ۱۹، نیمه تعطیل یا تعطیل است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار