​حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: استان گلستان یک استان وحدت محور است و وقف های قرآنی به وحدت بیشتر جامعه کمک می کند.

​وقف های قرآنی به وحدت بیشتر جامعه کمک می کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 15 وقف جدید در سطح استان گلستان به ثبت رسیده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ادامه داد: با وجود مشاوره هایی که ارائه می شود وقف ها به موضوعات مذهبی، تعزیه داری و غیره پرداخته شده این در حالی است که موضوعات قرآنی، جوانان و اشتغال مسائل مهمی است و در حوزه وقف خلأهایی وجود دارد که خیران باید به آن اهتمام داشته باشند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد بیان کرد: همزمان با دهه وقف یک وقف بزرگ مشارکتی قرآنی آغاز شده و هر فردی با حداقل 50 هزار تومان می تواند در این وقف مشارکت داشته باشد.

 

وی گفت: سرمایه های خرد افراد مختلف از جامعه قرآنی و خیران جمع آوری می شود و با وکالتی که به انجمن یاوران وقف می دهند آنها نسبت به وقف قرآنی اقدام می کنند و منافع آن برای فعالیت های قرآنی در نظر گرفته خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان بیان کرد: استان گلستان یک استان وحدت محور است و وقف های قرآنی به وحدت بیشتر جامعه منتج می شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: وقف در حوزه های مختلف منجر به توسعه عدالت در جامعه می شود و در این عرصه واقفان و خیران زیادی در استان در حال تلاش هستند.

 

وی گفت: در طول سال های اخیر در استان گلستان وقف مشارکتی به صورت گسترده نداشتیم و وقف قرآنی نخستین وقف مشارکتی در استان گلستان به شمار می رود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان بیان کرد: خانه مطبوعات استان گلستان نیز در سال گذشته پیگیر ایجاد یک وقف برای تقویت فضای رسانه و گفتمان انقلاب اسلامی بود و امیدواریم این مهم هرچه زودتر تحقق یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار