رییس اداره حفاظت محیط زیست گمیشان از جمع‌آوری چهار رشته دام هوایی متخلفان صید و زنده‌گیری پرندگان مهاجر در تالاب بین‌المللی گمیشان در غرب استان گلستان خبر داد.

جمع‌آوری دام‌های هوایی زنده‌گیری پرندگان در تالاب بین‌المللی گمیشان

به گزارش گلستان ۲۴؛ آق محمد مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این ماموریت ها که شبانه روز گذشته انجام شد، دام های هوایی به طول بیش از ۴۰۰ متر و چندین علمک دام از مناطق حاشیه ای تالاب که استراحت‌گاه پرنده های کنار آبزی، آبزی و مهاجر است، جمع آوری گردید.

وی ادامه داد: با شناسایی و رصد مامورین محل های استقرار دام های هوایی مشخص و قبل از گرفتار شدن پرندگان، این دامها معدوم شد.

جمع آوری و معدوم سازی دام های هوایی نیازمند پایش پیاده محیط‌بانان در مناطق کم عمق و باتلاقی تالاب است به نحوی که گاه ماموران مجبور به ۲۰ کیلومتر پیاده روی برای جمع آوری این تورها می شوند.

حدود ۴۵ کیلومتری شمال غربی گرگان (مرکز استان گلستان) و در حوزه شهرستان گمیشان آبگیر گسترده ای با نیزارهای انبوه قرار دارد که به نام تالاب بین المللی گمیشان معروف است.

تالاب بین المللی گمیشان یک زیستگاه منحصر به فرد با وسعت بیش از ۲۰هزار هکتار است که ۱۴ هزار هکتار آن جزو مناطق شکار، صید و تیراندازی ممنوع سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

شهرستان گمیشان با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار