حقیقی از وجود بیش از ۱۸ هزار ایثارگر در استان گلستان خبر داد و گفت: اولویت تزریق واکسن آنفولانزا با ایثارگران در معرض خطر است.

​اولویت دریافت واکسن آنفولانزا با ایثارگران در معرض خطر است/ توزیع ۸۰۰ واکسن آنفولانزا بین جانبازان گلستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ «حسین حقیقی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مرکز پایش سلامت بنیاد شهید و امور ایثارگران هر ساله در آغاز فصل سرما توصیه هایی را برای ایثارگرانِ در معرض خطر دارد.

 

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امورایثارگران استان گلستان ادامه داد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا پایش سلامت ایثارگران زودتر از سال های گذشته در دستور کار قرار گرفت و واکسیناسیون ایثارگران از حدود 20 روز گذشته با حضور رئیس بنیاد شهید کشور در استان گلستان کلید خورد.

 

وی با بیان اینکه در بخش نخست 800 واکسن آنفولانزا بین ایثارگران گلستان توزیع شد، بیان کرد: در بخش اول، ایثارگران 50 درصد به بالا و جانبازان شیمیایی حاد و متوسط در اولویت تزریق واکسن قرار گرفتند.

 

حقیقی تصریح کرد: مقرر شد ایثارگرانی که توان حضور در مراکز بهداشت را ندارند اورژانس در هر شهر با حضور در منزل این افراد تزریق واکسن آنفولانزا را انجام دهد، در شهرستان گرگان نیز مرکز پایش سلامت بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان تزریق واکسن آنفولانزا را برعهده دارد.

 

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان یادآور شد: تزریق واکسن آنفولانزا در بخش نخست در حال اتمام است و در بخش دوم والدین شهدا و بیماران صعب العلاج زیر 50 درصد در اولویت قرار می گیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: همه مردم به ویژه ایثارگران باید مثلث سلامتی را رعایت کنند و آگاه باشند در صورت عدم رعایت سه ضلع رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی به موقع دست ها در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار خواهند گرفت.

 

حقیقی به ایثارگران توصیه کرد؛ در آغاز فصل سرد نکات لازم را برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا در دستور کار خود قرار دهند و از خوددرمانی، تغذیه نامناسب، ورود به فعالیت های استرس زا و هیجان زا پرهیز کنند.

 

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امورایثارگران استان گلستان از وجود بیش از 18 هزار ایثارگر در استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: اولویت تزریق واکسن آنفولانزا با ایثارگران در معرض خطر است و در این خصوص ایثارگران دارای بیماری های صعب العلاج و افراد دارای بالای 60 سال سن و در معرض خطر در اولویت دریافت واکسن آنفولانزا هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار