رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گلستان گفت: اسامی‌شهدا، فرماندهان سابق و عملیات‌های یگان ۶۰ زرهی گنبدکاووس در دوران دفاع مقدس، معرف کارنامه درخشان آن است.

کارنامه یگان ۶۰ زرهی گنبدکاووس، درخشان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حجت الاسلام محمد اسماعیل زارعی کیاپی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گلستان در بازدید از یگان ۶۰ زرهی عمار نیروی زمینی سپاه در شهرستان گنبدکاووس گفت: یگان‌های پر قدرت و منسجمی مانند ۶۰ زرهی، با رصد فعل و انفعالات دشمنان، امنیت مرز‌های کشور را تأمین کرده است.

این مقام قضایی با بیان اینکه این یگان  پیشینه بسیار خوبی در کنترل و کاهش جرم دارد، گفت: به لطف هماهنگی بسیار خوب یگان ۶۰ زرهی با سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، پرونده‌های این یگان از سال ۹۲ تاکنون به تعداد انگشتان دست هم نرسیده است.

او افزود: این یگان با بهره گیری از کلاس‌های آگاه‌سازی حقوقی به مرحله مطمئن و صحیح پیشگیری و عدم ارتکاب جرم دست یافته است.

زارعی گفت: حتی در جرم فرار از خدمت که در بین نیرو‌های مسلح شیوع دارد شاهد آمار بسیار پائین و ناچیزی در این یگان هستیم.

او گفت: یگانی که خود را با قانون تطبیق دهد عاری از تخلف و جرم شده و در انجام مأموریت‌ها موفق‌تر خواهد بود و آرامش نیروها، امنیت خدمتی، نظم پادگانی و افزایش خلاقیت و نوآوری، آثار دوری از جرم محسوب می‌شود.

زارعی با تأکید بر لزوم نگهداری مناسب از سلاح، مهمات و ادوات جنگی در نیرو‌های مسلح گفت: حجم جنگ افزار یگان‌های زرهی، مراقبت بیشتر برای پیشگیری از وقوع جرائمی مانند سهل انگاری منجر به ایراد خسارت یا مفقودی سلاح و مهمات را می‌طلبد.

سرهنگ محمدحسن آرش فرمانده یگان ۶۰ زرهی عمار نیز در این دیدار گفت: اطاعت پذیری از سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، باعث کاهش وقوع جرم در این یگان است.

او گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برنامه‌های پیشگیرانه بسیار خوبی را برای کارکنان این یگان به اجرا درآورده و به این برنامه‌ها اعتماد و اطمینان کامل داریم.

سرهنگ محمدحسن آرش افزود: برهمین مبنا میزان ارتکاب جرم در یگان ۶۰ زرهی نسبت به تعداد نفرات، ادوات جنگی و مأموریت‌های محوله بسیار ناچیز است.

فرمانده یگان ۶۰ زرهی گفت: متخصصان این یگان، بازسازی و اورهال تانک‌ها، نفربر‌ها و دیگر تجهیزات زرهی را انجام می‌دهند.

این مقام نظامی گفت: از بزرگترین افتخارات این یگان حضور مستشاری در کشور سوریه و دفاع از حریم اهل بیت (ع) است و در اجرای این مأموریت مقدس، شهیدان غلامعلی تولا به عنوان اولین و علیرضا صفرپور به عنوان هفتمین شهید مدافع حرم استان تقدیم راه انقلاب شدند.

او افزود: این یگان شش جانباز نیز در جنگ با داعش تقدیم انقلاب اسلامی‌کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار